همزمان با میلاد حضرت زینب کبری (س) محفل انس با قرآن کریم و جشن تجلیل از حافظان کل قرآن کریم شهرستان ارد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، همزمان با میلاد حضرت زینب کبری (س) محفل انس با قرآن کریم و جشن تجلیل از حافظان کل قرآن کریم شهرستان ارد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و مدیران مرکز مدیریت بیت الاحزان، امام جمعه، فرمانده نیروی انتظامی و خیل مردم قرآن دوست شهر ارد برگزار گردید، سید ذبیح الله سعادت از قاریان مطرح شهرستان گراش آیاتی از کلام الله مجید تلاوت کرد.

حجت الاسلام علوی امام جمعه شهر ارد از فعالیت‌های مؤسسه قرآنی بیت الاحزان در شهر ارد و سراسر کشور قدردانی کرد و از خانواده‌ها خواست هر چه بیشتر در مسیر قرآن کریم قدم بردارند.

در ادامه، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) طی سخنانی با اشاره به اولویت بالای حفظ قرآن در میان مسلمانان صدر اسلام گفت: در زمان نبی گرامی اسلام(ص)، افراد با هر سن و سوادی به حفظ قرآن کریم می‌پرداختند و قرآن مختص به قشر یا طبقه خاصی نبود.

وی به احادیث و روایات فراوانی که در اهمیت مراجعه به قرآن کریم و حفظ و قرائت آن تأکید شده است اشاره کرد و گفت: مثلاً در زمانه کنونی شاهد هستیم که بسیاری از معضلات و مشکلات اخلاقی و اجتماعی از طریق فضای مجازی به‌وجود آمده و نسل جدید با شبهات فراوانی روبروست، اما در حدیثی راه حل آن ذکر شده، آنجا که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «فاذا التبست علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم فعلیکم بالقرآن»، یعنی آن گاه که فتنه ها همانند قطعات شب تاریک شما را در برگرفت پس بر شما باد به قرآن.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ادامه داد: در حدیثی دیگر از نبی گرامی اسلام(ص) آمده است: «إنّ الذی لیسَ فی جَوفِهِ شیءٌ من القرآنِ کالبَیتِ الخَرِبِ» یعنی کسی که در او مقدار قابل توجهی از قرآن نباشد مانند خانه ویران است. من از فعالیت‌های بیت الاحزان شهر ارد واقعاً تقدیر می‌کنم و امیدوارم در آینده نزدیک این شهر به شهر حاملان قرآن تبدیل شود و در هر خانه یک حافظ قرآن وجود داشته باشد.

حجت الاسلام شاهسونی در سخنان پایانی خود به وضعیت دشوار بیت الاحزان شهر بزمان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: متأسفانه اخیرا ساختمان در اختیار این مؤسسه از دسترسشان خارج شده و مکان مناسبی جهت انجام برنامه‌های قرآنی ندارند، لذا از شما مردم خیر اندیش و خیرین شهرستان ارد درخواست می‌کنیم جهت ساخت ساختمان جدید این شعبه که عملیات ابتدایی آن آغاز شده است در حد توان کمک و همیاری نمایید.

اجرای برنامه حفظ و قرائت قرآن کریم توسط نوید رزمجو قاری و حافظ ممتاز کشوری، اجرای برنامه حفظ توسط قرآن آموزان نونهال شعبه ارد و مدیحه ثرایی در رثای حضرت زینب کبری(س) از دیگر بخش‌های این محفل باشکوه قرآنی بود.

در پایان این مراسم از دو تن از حافظان کل قرآن کریم خواهر و یک حافظ قرآن برادر شعبه ارد با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدیه تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه این مراسم نیز مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان با حضور در جمع حافظان و اساتید شعبه ارد در جمع آنان سخنرانی و با اهدای تندیس و هدیه از خانواده‌های حافظان و کارکنان شعبه تقدیر و تشکر کرد.

 

جهت مشاهده گزارش تصویری این محفل بر روی این لینک کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات