خانواده حاج رضا شاهسونی که در تغییر نام روستای محمدآباد به قرآن آباد ایران نقشی اساسی داشتند بالاخره پس از سال ها رو درروی دوربین صداوسیما قرار گرفتند.

 

حاج رضا شاهسونی پدر هفت حافظ کل قرآن کریم در این مصاحبه با صداقت تمام شاکر خداوند است و می گوید: از همان نوجوانی همواره در پی کسب روزی حلال برای خانواده خود بوده ام و با تلاش های خانواده و عنایت پروردگار موفق به تربیت ۷ فرزند که هم حافظ کل قرآن و هم خادم قرآن کریم شده ام.

حکایت مادر این خانواده اما حکایتی دیگر است. مادری که همیشه مشوق و پشتیان مادی و معنوی مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و فرزندانش برای بسط آموزه های قرآن بوده است می گوید: به فرزندانم افتخار می کنم چرا که ۷ خادم قرآن به جامعه تحویل داده ام و هنوز امیدوار به تربیت ۲ حافظ و خادم دیگر قرآن هستم. ان شاءالله نوه و دخترم که حافظ چند جزء از قرآن هستند نیز به زودی به درجه حفظ کل قرآن نائل خواهند شد.

خانواده حاج رضا شاهسونی ساکن روستای محمدآباد(قرآن آباد ایران) از توابع شهرستان قرآنی استهبان در ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز هستند که با تلاش خود و عنایت خاص پروردگار، امروز از افتخارات استان و از ارزش های بی نظیر قرآنی هستند.

فرزند بزرگ این خانواده حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی با عنایت خداوند در سال ۱۳۷۳ موفق به حفظ کل قرآن شد و در سال ۷۵ مؤسسه ای با نام مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) جهت ترویج فرهنگ قرآنی در مناطق محروم تاسیس کرد که امروز با گذشت ۱۷سال با رشد و بالندگی قابل قبولی همراه بوده است اما هنوز در ابتدای راه است و تا دست یافتن به هدف نهایی که فعالیت در کل جهان اسلام است راه درازی در پیش دارد.

همچنین از سال ۱۳۸۰ با تاسیس مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم در روستای قرآن آباد ایران راه اندازی شد اکنون مسئولیت این مهم را فرزند دیگر خانواده به نام حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر شاهسونی به عهده دارد. مدارسی که هرساله با جذب قرآن آموزان از سراسر کشور حالا کارنامه تربیت۴۵۰ حافظ کل قرآن را در بایگانی بیت الاحزان به ثبت رسانده اند.

سایر اعضای خانواده نیز در این مؤسسه افتخار خدمت به قرآن کریم را دارند. ضمن تشکر از مسئولین صدا وسیما امیدواریم شاهد حمایت های این سازمان در راستای گسترش فرهنگ قرآن باشیم ان شاءالله.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات