آیت‌الله مکارم شیرازی: متاسفانه ما تهاجم فرهنگی غربی ها را پذیرفته ایم، چرا جوان باید به پاره بودن لباسش افتخار کند، چرا باید زنان و دختران لباس تنگ و چسبان بپوشند و به آن افتخار کنند؟!

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، صبح دیروز در آغاز درس خارج فقه خود، در مسجد اعظم قم با تاکید بر این که فرهنگ جامعه باید اصلاح شود، به پوشش برخی جوانان اشاره کرده و گفتند: متأسفانه غلبه فرهنگ غرب بر لباس پوشیدن جوانان هم سایه انداخته، چرا باید جوان مسلمان لباسی را بپوشد که فرهنگ غرب را تداعی می‌کند.
ایشان ادامه دادند: برخی جوانان با پوشیدن لباس‌های تنگ نمی‌تواند به راحتی بنشینند یا برخیزند، این نوع لباس، در واقع لباس نیست، بلکه زندان است؛ این‌ها همه سوغات غرب است که باید اصلاح شود.
این مرجع تقلید با اشاره به این که لباس نباید رنگ رویش رفته و پاره و حروف لاتین داشته باشد، ابراز داشتند: جوان‌ها بی‌گناه هستند، این مسائل تحمیل فرهنگ غرب بر جوانان است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، یادآور شدند: متأسفانه ما تهاجم فرهنگی غربی‌ها را پذیرفته‌ایم، چرا جوان باید به پاره بودن لباسش افتخار کند، چرا باید زنان و دختران لباس تنگ و چسبان بپوشند و به آن افتخار کنند!؟
این مرجع تقلید با بیان این که چه کسی گفته پوشیدن لباس آستین کوتاه که تا بالای کتف رفته، نشانه شخصیت است؟، تصریح کردند: این وضعیت موجب ناراحتی است و باید جوانان را نجات داد
ایشان همچنین خواستار نظارت متولیان فرهنگی به ویژه دولت بر مسائل فرهنگی شده و گفتند: باید از طریق صدا و سیما، مدارس، دانشگاه‌ها، روزنامه‌ها و …، فرهنگ پوشش اسلامی برای جوانان تبیین شود، چرا که با کلی گویی کار پیش نمی‌رود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی به خانواده و والدین توصیه کردند که بر نحوه لباس پوشیدن و مسائل نوجوانان و جوانان نظارت بیشتری داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات