مدیر روابط عمومی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در جمع خبرنگاران از آغاز سیزدهمین دوره حفظ تخصصی یک ساله قرآن کریم کشور در مدارس شبانه روزی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) خبر داد.

مدیر روابط عمومی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در جمع خبرنگاران از آغاز سیزدهمین دوره حفظ تخصصی یک ساله قرآن کریم کشور در مدارس شبانه روزی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) خبر داد.

 وی افزود: این دوره از حفظ تخصصی یک ساله قرآن کریم با جشن افتتاحیه ای که در روز دوم مردادماه با حضور دکتر محمدعلی خواجه پیری، مشاور وزیر ارشاد اسلامی و مدیرکل اسبق مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور در سالن شمس استهباناتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرآنی استهبان آغاز خواهد شد.

سردبیر نشریه نورالثقلین یادآور شد: در مرحله آزمایشی این دوره از حفظ تخصصی یکساله قرآن کریم که ۴۰ روز است نزدیک به ۲۶۰ قرآن آموز حاضر خواهند بود و در پایان این دوره ۱۳۰ نفر از میان ۲۶۰ نفر برگزیده خواهند شد تا ان شاء الله در دوره اصلی که ۱۱ماه آینده به حفظ کل قرآن کریم همت گمارند.

وی افزود: به دلیل فعالیت های مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در زمینه راه اندازی اولین مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم کشور این مؤسسه در هم اکنون برترین مؤسسه حفظ تخصصی قرآن کریم در کشور است.

مدیر سایت بیت الاحزان حضرت زهرا(س) یادآور شد هرساله ثبت نام در این مدارس از اول اردیبهشت ماه آغاز می گردد. سپس داوطلبان بعد از گذراندن مصاحبه که اوایل خردادماه انجام می شود وارد دوره آزمایشی می شوند. در این دوره طبق روال سال های گذشته دو برابر ظرفیت مدارس شبانه روزی پذیرفته وسپس نیمی از افراد مستعد در این دوره ۴۰ روزه ارزیابی و پذیرفته می شوند تا در ۱۱ ماه بعدی به امر حفظ کل قرآن کریم اهتمام بورزند.

گفتنی است اولین مدرسه شبانه روزی حفظ تخصصی یک ساله کل قرآن کریم در کشور در روستای قرآن آباد ایران و از سال ۱۳۸۰توسط مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) راه اندازی شد و هم اکنون ۵ مدرسه شبانه روزی خواهران و برادران بیت الاحزان حضرت زهرا(س) هر ساله اقدام به جذب قرآن آموزان در زمینه حفظ تخصصی قرآن کریم می کنند و تاکنون تربیت ۴۰۰ حافظ کل قرآن  از ۷۰۰ حافظ این مؤسسه در این مدارس صورت پذیرفته است.

در پایان شهسوار عنوان کرد: در سال تحفیظی ۱۳۹۳- ۱۳۹۲ نزدیک به ۳۰۰ قرآن آموز از سراسر کشور برای گذراندن دوره آزمایشی جذب شده و از سوی موسسه تحت تعلیم و تربیت قرار خواهند گرفت که تقریبا نیمی از این داوطلبان به مرحله اصلی راه خواهند یافت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات