مدیر مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک‌ساله قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری گردهمایی حافظان کل این مؤسسه از نقاط مختلف کشور طی روزهای 13 و 14 اسفندماه سال جاری در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر شاهسونی، مدیر مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک‌ساله قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، ۲۰ دی‌ماه در مراسم تجلیل از ۲۳ حافظ ۱۵ جزء قرآن کریم مدرسه شبانه‌روزی حضرت شاهچراغ(ع) این مؤسسه در شیراز گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان کار خود را از یک روستا آغاز کرده است و امروز بحمد الهی با قریب ۱۵۰ شعبه در ۱۲ استان کشور مشغول به فعالیت است.

فعالیت ۷ مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن در مؤسسه بیت‌الاحزان
وی از فعالیت ۷ مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن کریم در این مؤسسه خبر داد و گفت: این مؤسسات در شهرهای مشهد، صحرارود فسا، استهبان و شیراز واقع شده‌اند که فقط ۲ شعبه در شهر قرار دارد و مابقی در روستاها مشغول به فعالیت هستند.
شاهسونی ادامه داد: از میان این ۷ مدرسه، ۲ مدرسه مختص بانوان است و ۲ حوزه علمیه نیز برای تربیت طلاب حافظ کل قرآن کریم به‌همت این مؤسسه راه‌اندازی شده است.
مدیر مدارس شبانه‌روزی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با تصریح اینکه به یاری خدا گردهمایی حافظان کل قرآن کریم این مؤسسه طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد،‌ گفت: مکان برگزاری این گردهمایی در شهر مقدس قم خواهد بود.

سال آینده حداقل ۲۵۰ حافظ کل از مؤسسه بیت‌الاحزان فارغ‌التحفیظ خواهند شد
وی همچنین، به فعالیت مدرسه شبانه‌روزی حضرت شاهچراغ(ع) شیراز اشاره کرد و گفت: قریب ۲۵ نفر در این مدرسه مشغول به حفظ قرآن کریم هستند که جشن فارغ‌التحفیظی آنان در شهریورماه سال آینده برگزار خواهد شد ضمن اینکه در جشن سال آینده ما حداقل ۲۵۰ حافظ کل قرآن کریم خواهیم داشت.
شاهسونی در ادامه سخنان خود بر لزوم توجه و توسعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: طبق روایات اسلامی و همچنین آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه در روز قیامت، پیامبر مکرم اسلام(ص) از پیروانش درباره قرآن سئوال خواهد پرسید لذا هرکسی باید به نوبه خود به این کتاب آسمانی خدمت کند.
مدیر مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) ابراز کرد: ما هنوز در جامعه قدم اول که روخوانی قرآن کریم است را به خوبی برنداشته‌ایم و چه بسا افرادی که حتی در دانشگاه‌ها قادر به روخوانی صحیح قرآن کریم نیستند لذا باید تلاش کنیم تا این مشکل برطرف شود و در این راستا لازم است تا نهضت روخوانی قرآن کریم را در کشور راه‌اندازی کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات