یکی از قاریان مصری با اشاره به اینکه قرآن در شبه جزیره حجاز بر پیامبر(ص) نازل شد و در ترکیه به چاپ رسید و همچنین در مصر قرائت شد، گفت: در ایران به احکام قرآن عمل شد و فعالیت‌‌های قرآنی این کشور با سایر کشورها غیرقابل مقایسه است.

«طه محمد نعمانی» یکی از قاریان مصری در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه من به تشویق پدرم در سن پنج سالگی شروع به حفظ و تلاوت قرآن کردم، گفت: در زمانی کودکی علاقه زیادی به قرآن داشتم به طوری که بیشتر اوقات به جای بازی قرآن می‌خواندم.

حفظ قرآن در مصر مقدمه‌ای برای تلاوت قرآن است

وی با بیان اینکه من در سن ۹ سالگی توانستم حافظ کل قرآن شوم، افزود: در مصر تمامی قاریان، حافظ قرآن نیز هستند اما قرائت قرآن در مصر به منزله تبحر در امور قرآنی نیست بلکه مقدمه‌ای برای ورود به عرصه تلاوت قرآن است به همین دلیل من نیز پس از حفظ قرآن کریم، در سن ۱۱ سالگی به کمک پدرم و اساتید مصری قرائت قرآن را آغاز کردم.

این قاری مصری ادامه داد: پس از کسب توانایی در قرائت قرآن برای آشنایی بیشتر با اصول قرائت و حفظ قرآن به دانشگاه الأزهر الشریف رفتم و در آنجا موفق به کسب مدرک کارشناسی علوم قرآنی شدم.

نعمانی با اشاره به اینکه من برای نخستین‌بار است که به ایران سفر کرده‌ام، اظهار داشت: من شناختی نسبت به حافظان و قاریان ایرانی نداررم اما سفرم به ایران مقدمه‌ای برای شناخت بیشتر ممتازان قرآنی این کشور شد که امیدوارم در سفرهای بعدی به این کشور قرآنی بتوانم با آن‌ها رابطه نزدیک‌تری داشته باشم.

وی با بیان اینکه مردم ایران مردمی بیدار و قرآنی هستند و فعالیت‌‌های قرآنی این کشور با سایر کشورها غیرقابل مقایسه است، تصریح کرد: قرآن در شبه جزیره حجاز بر پیامبر(ص) نازل شد و در ترکیه به چاپ رسید و همچنین در مصر قرائت و در ایران به احکام قرآن عمل شد.

از توصیه امام خامنه‌ای برای داشتن ۱۰ میلیون حافظ قرآن خوشحالم

این قاری مصری اشاره به اینکه من به رهبر معظم انقلاب اسلامی علاقه و احترام خاصی دارم و دوست دارم بتوانم روزی ایشان را ببینم و سر تعظیم در پیشگاه این شخصیت بزرگوار فرود آورم، ادامه داد: من شنیده‌ام که امام خامنه‌ای توصیه کرده‌اند که در ایران ۱۰ میلیون حافظ قرآن تربیت شود که به نظر من این فعالیت قرآنی شکوهمند و بزرگ باید به زودی تحقق یابد چرا که ایشان حتما دلیلی برای این مطالبه خود دارند.

نعمانی با بیان اینکه من از توصیه رهبری برای داشتن ۱۰ میلیون حافظ قرآن در ایران بسیار خوشحال شدم، اظهار امیدواری کرد که تمامی جهانیان به قرآن تمسک جویند و راه خود را از این کتاب الهی پیدا کنند تا راه سعادت را در پیش گیرند.

وی در پایان گفت: از اینکه به ایران سرزمین فعالیت‌های قرآنی سفر کرده‌ام بسیار خوشحالم و امیدوارم خداوند امام خامنه‌ای را حفظ کند تا ما مسلمانان بتوانیم با سفرهای بیشتر به این کشور اسلامی با فرهنگ قرآنی مردم ایران آشنا شویم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات