رئيس كميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقويت زيرساخت‌های فرهنگی در جامعه تاكيد كرد و گفت: حوزه و دانشگاه از زيرساخت‌های بسيار مهمی‌ست كه با تكيه بر گسترش فرهنگ قرآنی و مسائل ارزشی و دينی پاسخگوی بسياری از مسائل موجود خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اولویت‌ها و محورهای رئیس‌جمهور و دولت یازدهم در حوزه مسائل فرهنگی بر لزوم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه تاکید و افزود: یکی از مشکلات ما در کشور میزان زیرساخت‌های ناکافی فرهنگی برای قشرهای مختلف از جمله کودکان، نوجوانان و جوان بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سالک ضمن تاکید بر ایجاد و تقویت فضای فرهنگی در کشور، عنوان کرد: اگر مسئولان کشوری به این امر توجه‌ای نداشته مطمئنا به دلیل تهاجم فرهنگی وسیعی که از طریق ماهواره‌ها، فضای مجازی، روزنامه‌ها و مجلات به جامعه اسلامی ما فشار می‌آورد بسیاری از مسائل را ازدست می‌دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه یکی از زیرساخت‌های بسیار مهمی‌ست که با تکیه بر گسترش فرهنگ قرآنی و مسائل ارزشی و دینی پاسخگوی بسیاری از مسائل موجود خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدین منظور دولت یازدهم باید یک جبهه عظیمی را با تمام دستگاه‌های فرهنگی تشکیل دهد و با سیاست‌ همپوشانی و هم‌افزایی برای دو موضوع مهم تعمیق در معارف دین و ارتقای فهم سیاسی در تلاش باشد تا دین را در جامعه حاکم کند، آن هم دین به معنای وسیع کلمه یعنی اخلاق، احکام، اندیشه و تفکر انسانی که این مقوله عملیاتی نمی‌شود مگر توجه به زیرساخت‌ها.

حجت‌الاسلام سالک بر لزوم نجات نسل جوان از چنگال خون آشام مطبوعات، رسانه‌های بیگانه، دشمنان اسلام، وهابیت و بهائیت تاکید و افزود: امروزه یکی از مسائل بسیار مهم شبهاتی‌ست که با اعتقادات نسل جوان روبه‌رو است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: بنابراین باید در مقابل چنین هجمه سنگینی یک جبهه عظیم تشکیل دهیم تا بتواند اقدامات مناسب و مثمرثمری را برای مقابله با این مقوله انجام بدهد، بنابراین پایلوت موضوع باید روی نسل جوان باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات