مبلّغ برتر طرح هجرت فارس در سال ۹۲ با اشاره به اینکه باید به عنوان قطب قرآنی کشور معرفی شود، گفت: علت برتری من توجه ویژه به برنامه های قرآنی در استان و کشور بود.

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در حاشیه مراسم گردهمایی سالانه مبلّغین طرح هجرت استان فارس که به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه فارس برگزار شد،دلیل برتری خود را اینگونه عنوان کرد: دلیل معرفی من به عنوان مبلّغ برتر حضور پررنگ ویژه در مباحث قرآنی بود که با استعانت از درگاه احدیت صورت گرفت و قرآن، یار و یاور بنده در کسب این عنوان بود.

وی با اشاره به اینکه ابتدا در قم مشغول کسب علوم دینی بودم و پنج سالی از راه دور فعالیت را انجام دادم، تصریح کرد: فعالیت های خوبی را شکل دادیم که یکی از آنها موسسه قرآنی بیت الاحزان بود.

شاهسونی با اشاره به اینکه در این موسسه بیش از یک هزار نفر اشتغال زایی قرآنی داریم که مجموعا در ۱۳۴ شعبه موسسه مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: ۸۵۰ حافظ کل قرآن کریم داریم و تاکنون بیش از ۵۰ ساختمان در اختیار این موسسه قرار گرفته است.

وی با یادآوری این مطلب که مدارس حفظ و تفسیر قرآن شبانه روزی در فارس ایجاد شده است و از سراسر کشور نیز در این مدارس مشغول به حفظ قرآن هستند، تاکید کرد: ۱۷۰ نفر هم اکنون در این مدارس مشغول حفظ قرآن هستند.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به اینکه مراحل تحصیل و حفظ قرآن در این مدارس، یک سال طول می کشد، اظهار داشت: افراد علاوه بر حفظ قرآن، تجوید، مفاهیم و فنون کلاس داری را نیز فرا می گیرند.

مبلغ برتر طرح هجرت فارس در سال ۹۲ با تاکید بر اینکه قرآن آموزان مدارس حفظ، از ۲۲ استان کشور در اینجا گردهم آمده اند، اظهار داشت: چند نفر نیز از خارج کشور جذب نیرو داشتیم در بحث بین المللی نیز در حال رایزنی هستیم.

حجت الاسلام شاهسونی از ایجاد کارگروه های تالیف کتاب، طراحی نرم افزارهای قرآنی توسط  کارشناسان این موسسه خبر داد و یادآور شد: در بحث مهد و پیش دبستانی پیشرفت خوبی داشتیم و توانستیم ۶ مدرسه ابتدایی قرآنی را به صورت غیر انتفاعی راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی کارهایی که در موسسه قرآنی صورت گرفته با همکاری روحانیون طرح هجرت و با حمایت معاونت طرح هجرت و حوزه های علمیه بوده است، تصریح کرد: به خاطر گستردگی استان از لحاظ جغرافیایی، اقلیمی و مذهبی، کمبود مبلغ طرح هجرت به شدت در استان حس می شود.

شاهسونی اظهار داشت: باید روحانیون زیادی در خصوص تبلیغ در فارس وجود داشته باشد و از نیروهای موجود کمال استفاده برده شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولین طرح هجرت باید برنامه ریزی کنند تا از روحانیون برای ابعاد مختلف تبلیغی استفاده شود، بیان داشت: یک روحانی می تواند محدود به یک روستا و شهر نباشد و  روحانیون باید مورد حمایت قرار گیرند.

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به اینکه فارس باید به عنوان قطب قرآنی کشور معرفی شود، افزود: دروازه قرآن نماد قرآنی بودن شیرازی ها است، حافظ شیرازی نماد فرد قرآنی در شیراز است و خطاط و کاتب بزرگ قرآن، میرزا احمد نیریزی، همه این موارد حکایت از قرآنی بودن فارس دارد.

وی حضور مراجع بزرگ و اساتید بزرگ برای ایجاد یک حرکت بزرگ دینی در فارس را موثر دانست و تصریح کرد: سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در حد خوبی  اجرا شد و رقابت ها نزدیک به هم و شرایط خوبی داشت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات