روز گذشته، 26 بهمن ماه طلاب و حافظان قرآن کریم شهرهای آبادان و خرمشهر که در مدارس شبانه روزی بیت الاحزان موفق به حفظ کل قرآن شده اند در حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) آبادان جهت گفتگویی صمیمانه با مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان، حجت الاسلام شاهسونی گرد هم آمدند.

 

 در این دیدار حجت الاسلام شاهسونی عنوان کرد: در  زمان  صدر اسلام تعداد حافظان قرآن بسیار زیاد بود تا جایی که در جنگ موته ۷۰ حافظ قرآن  به شهادت رسیدند و این نشان دهنده اهمیت حفظ قرآن در صدر اسلام است، اما متأسفانه الآن شاهد رنگ باختن حفظ  قرآن در میان مسلمانان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ همواره  محدودیت های شیعیان از جانب حکام ظلم و جور وقت، زیاد بود الحمد لله اکنون در طلایی ترین دوران حکومت شیعه جهت ترویج و گسترش معارف بلند قرآن قرار داریم و اگر قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) در دل  جوانان جای بگیرد شاهد انحراف نخواهیم بود.

این فعال قرآنی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در صحبت ها و فرامینشان پیرامون موضوعات مختلف، کمتر از ارقام و آمار استفاده می کنند در حالی که برای حفظ قرآن کریم، رقم ۱۰ میلیون حافظ را مشخص کرده اند و این حاکی از تأکید رهبری بر این امر مهم است.

این عضو اتحادیه تشکلهای قرآنی کشور یاد آور شد: اگر قرآن آموزان مدارس شبانه روزی حفظ قرآن بیت الاحزان را از جهت درسی، با دانش آموزان دیگر مدارس مقایسه کنیم، شاهد موفقیت چشم گیر افرادی خواهیم بود که در این مدارس موفق به حفظ قرآن شده اند و این موفقیت ها همه از تأثیرات شگرف قرآن بر افراد است.

گفتنی است در این دیدار، ۲۴ نفر از حفاظ کل قرآن کریم آبادان و خرمشهر که تمامی آنها در مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن، موفق به حفظ شده اند، حضور داشتند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات