عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با اشاره به حدیث ثقلین، راه رسیدن به ظهور امام زمان(عج) را مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم دانست.
حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، ۱۸ بهمن در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن این مؤسسه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر بر ضرورت توجه و تمسک به آیات الهی تأکید کرد.

وی با اشاره به حدیث ثقلین عنوان کرد: خداوند دو نعمت اهل بیت(ع) و قرآن را برای افراد بشر در زمین باقی نهاد و اکنون نیز آخرین معصوم را از نظرها غایب کرده است و راه رسیدن به ظهور امام زمان(عج) مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم است.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) افزود: قرآن کریم بین دانستن و باور کردن جدایی انداخته است و می‌فرماید برخی‌ها علم دارند اما یقین ندارند و برخی دیگر هم علم و هم یقین دارند و گاهی اوقات نیز برای ما اینچنین است بسیاری از چیزها را می‌دانیم ولی باور نداریم.

حجت‌الاسلام شاهسونی اظهار کرد: خداوند نعمت‌های فراوان مادی و معنوی در اختیار بندگان خود قرار داده است و باید این نعمت‌ها را در راهی که خود خداوند تعیین کرده است، استفاده کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با اشاره به مبحث خداشناسی ابراز کرد: شناخت ما از خداوند ضعیف است یعنی هنوز نسبت به حضور خدا به یقین نرسیده‌ایم.

وی بر ضرورت حضور قلب در نماز و هنگام قرآن خواندن تأکید کرد و گفت: متأسفانه ما بسیاری از مسائل را می‌دانیم اما یقین نداریم و راه تبدیل این علم به یقین تفکر است.

حجت‌الاسلام شاهسونی ابراز امیدواری کرد جلسات مسابقات و برنامه‌های قرآنی به ما کمک کند به معنای واقعی حضور خدا را باور کنیم که در این صورت بسیاری از مسائل و مشکلات ما حل خواهد شد و یقیناً بیشتر مورد توجه خدا و اهل بیت(ع) قرار خواهیم گرفت.

این فعال قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) پرچم دفاع از ولایت و قرآن کریم را بلند کرد اما هدف نهایی خواست ما جهان قرآنی و ولایی است و این اقدامات تنها نقطه آغاز جهت ایجاد چنین جهانی است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات