تمام ثواب‌هايي که در نظام انجام مي‌شود در نامه اعمال امام راحل، شهدا، جانبازان و ايثارگران و بعد در نامه اعمال مسئولان و بعد در نامه ما نوشته مي‌شود.

این ایام الله دهه فجر ایام محترمی است؛ بايد احترام اين ايام را در نظر داشت و در اين راستا هرگز نبايد به فکر گناه باشيم.

 

وظیفه ما در نظام اسلامی شبیه وظیفه ما در ماه مبارک رمضان است؛ در ماه رمضان درب‌های بهشت باز است و درب‌های جهنم بسته و شیاطین نیز در زنجیر‌اند، یعنی اگر کسی خواست خدا را اطاعت کند و راه صحیح را در پیش بگیرد در این ماه آسان است چرا که علل و عوامل گناه بسیار کم است.

در نظام اسلامی نیز این چنین است که اگر کسی خواست اهل مناجات و قرآن باشد آسان است و اگر هم خواست به بیراهه برود راه بسته است و اگر قصد داشت مرتکب گناه و معصیت الهی شود تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

تمام ثواب‌ها در نظام اسلامی به پای امام، شهدا و ایثارگران نوشته می‌شود

تمام ثواب‌هایی که در نظام انجام می‌شود در نامه اعمال امام راحل، شهدا، جانبازان و ایثارگران و بعد در نامه اعمال مسئولان و بعد در نامه ما نوشته می‌شود.

این ایام الله دهه فجر ایام محترمی است؛ باید احترام این ایام را در نظر داشت و در این راستا هرگز نباید به فکر گناه باشیم.

احترام ایام الله را نگه داریم

خداوند برخی از زمان‌ها و مکان‌ها را حرم خود دانسته است؛ انسان نباید این زمان‌ها و مکان‌ها را حلال به حساب آورد و ماهی که خداوند آن را محترم و حرام شمرده است نباید آن را حلال دانست.

نباید ایام الله دهه فجر را حلال کنیم چرا که این منطقه، منطقه قروق و بسته شده‌ای است و اگر همه مسئولان و مردم این ایام را محترم بشمارند و حرمت آن را حفظ کنند دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

برگرفته از بیانات آیت الله جوادی آملی (حفظه الله)

منبع: مشرق

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات