فرماندار و امام جمعه استهبان در بازدید از مدرسه شبانه روزی امام حسن مجتبی (ع) در ارتباطی چهره به چهره با قرآن آموزان گپ و گفت دوستانه ای داشتند.

 

به گزارش روابط عمومی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، عصر روز گذشته (۱۳ آبان ماه) نعمت الله اکبری نژاد، فرماندار استهبان و حجت الاسلام والمسلمین خاوری، امام جمعه این شهرستان قرآنی همزمان با هفته قرآن در استهبان از مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم بیت الاحزان حضرت زهرا(س) بازدید و از تلاش های مسئولین بیت الاحزان حضرت زهرا (س) درخدمات رسانی قرآنی و فرهنگی به جوانان جامعه تقدیر و قدردانی نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه نیز ضمن خوش آمدگویی اولویت اساسی بیت الاحزان را در زمینه حفظ تخصصی قرآن، گسترش مدارس شبانه روزی دانست و عنوان نمود: در دوره چهل روزه آموزشی سال جاری نزدیک به ۲۸۰ قرآن اموز از ۲۲ استان کشور در این مدارس حاضر شدند که متأسفانه به دلیل کمبود فضای آموزشی و رفاهی ناچار شدیم از پذیرش نیمی از آنها در دوره اصلی که مدت آن ۱۱ ماه است عذر خواهی کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآنی کشور افزود: در این مدارس علاوه بر حفظ کل قرآن، تفسیر این کتاب آسمانی، توجه ویژه به اهل بیت (ع)، فرهنگ سازی اسلامی به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان و توجه ویژه به سبک زندگی دینی آموزش داده می شود.

امام جمعه استهبان نیز تأسیس و راه اندازی مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن را گامی مهم در جهت گسترش فرهنگ قرآنی در کشور و تقریبأ به صفر رسیدن میزان جرایم و آسیب های اجتماعی در شهرستان دانست و اظهار امیدواری کرد که ان شاءالله با گسترش فرهنگ قرآنی در سراسر کشور در آینده شاهد از بین رفتن معضلات و آسیب های اجتماعی در ایران اسلامی باشیم.

وی همچنین عنوان نمود ای کاش در دوران جوانی ما نیز مدارس حفظ قرآن می بود تا ما نیز از این کلام آسمانی بهره مند شویم.

اکبری نژاد، فرماندار استهبان نیز نقش بیت الاحزان حضرت زهرا(س) را در نامگذاری استهبان به شهرستان قرآنی توسط هیأت دولت، بی بدیل و حائز اهمیت دانست.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات