صبح امروز جلسه برنامه ریزی هفته قرآنی با حضور حجت الاسلام و المسلمین خاوری،امام جمعه شهرستان ؛نعمت‌الله اكبری‌نژاد، فرماندار،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی،مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س)؛ رؤسای دانشگاه آزاد و پیام نور و دیگر مسئولین ادارات، ارگان ها و نهادهای قرآنی شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید.

 

در ابتدای جلسه نعمت الله اکبری نژاد، ضمن خوش آمد گویی در خصوص اهمیت هفته قرآن و برگزاری این هفته به شکل مطلوب توضیحاتی را بیان نمود.

 سپس مسئولین حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود جهت اجرا در هفته قرآنی به بحث و تبادل نظر پرداختند وبا تأکید بر اینکه هفته قرآنی و شهرستان قرآنی نباید فقط به صورت شعاری باشد بلکه باید عملکردها نیز قرآنی شود و همه با هم در راه نهادینه شدن فرهنگ و اخلاق قرآنی باید تلاش کنیم.

 

از جمله برنامه های مصوب در جلسه، پیشنهادهای ارائه شده توسط مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) بود که به شرح زیر می باشد:

  •  کتابت کل قرآن توسط ۳۰۰ خوشنویس شهرستان درروز ۱۲ آبان ماه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی
  •  اجرای نمایشنامه های قرآنی در طول هفته قرآنی با همکاری ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • برگزاری مسابقه تفسیر با همکاری دارالقرآن امامزاده و مؤسسه فرهنگی- قرآنی مهدی موعود
  •  بازدید کلیه مسئولین شهرستانی از ۳ مدرسه شبانه روزی بیت الاحزان واقع در روستاهای لای خرمی، مبارک آباد و محمد آباد(قرآن آباد ایران)

از دیگر برنامه های اجرایی در این هفته برگزاری همایش «سبک زندگی از دیدگاه آیات و روایات» در روز ۹ آبان که در آن حجت‌الاسلام پناهیان به سخنرانی می‌پردازد، اهتزار پرچم قرآن، افتتاح میدان نماز توسط شهرداری این شهرستان،‌ نواختن زنگ قرآن در مدارس می باشد.

شایان ذکر است طرح هفته قرآنی که هشتم تا چهاردهم آبان ماه برگزار می شود از مصوبات بعد از نامگذاری شهرستان استهبان به شهرستان  قرآنی بوده و امسال برای سومین بار است که اجرایی می شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات