مسابقات حفظ قرآن مدارس شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به میزبانی مدرسه حضرت ولیعصر(عج) و با همت حجت الاسلام نوبختی مسئول شعب بیت الاحزان استان تهران و امام جماعت مسجد جابری تهران برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، به نقل از فارس، مسابقات مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با حضور برگزیدگان مدارس این مؤسسه در بخش آقایان به میزبانی مدرسه حضرت ولیعصر(عج) تهران برگزار شد.

در این رقابت‌ها به ترتیب آقایان سید‌جواد موسوی، محمد‌مهدی کشاورز و ابوالفضل کفاشی به مقام‌های اول تا سوم دست پیدا کردند.

برای اطلاع‌ از کم و کیف این رقابت‌ها دقایقی را با محسن قیصری مدیر مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به گفت‌وگو نشستیم.

قیصری در گفت‌وگو با فارس از برگزاری این مسابقات برای تقویت انگیزه قرآن‌آموزان مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن خبر داد و گفت: حفظ قرآن کار دشواری است آن هم اگر قرار باشد در مدت یکسال انجام شود، از این رو ما در مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان برای بالا‌بردن انگیزه قرآن‌آموزان و تشویق آنها به مرور و تقویت محفوظات، در طول سال تحفیظی ۴ مرحله مسابقه حفظ قرآن برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: حفظ اجزاء قرآن در مدارس مؤسسه در سراسر کشور به صورت همزمان پیش می‌رود از این رو این مسابقات در پایان حفظ اجزاء ۵، ۱۲، ۲۰ و ۲۵ جزء قرآن کریم برگزار می‌شود و در پایان حفظ کل قرآن، عزیزان قرآن‌آموز در آزمون حفظ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت می‌کنند. همچنین امسال مسابقات حفظ ۵ جزء به میزبانی مدرسه حضرت ابا‌عبد‌الله الحسین(ع) واقع در روستای محمد‌آباد استهبان، حفظ ۱۲ جزء در مدرسه حضرت شاهچراغ(ع) شیراز و حفظ ۲۰ جزء به میزبانی مدرسه ولیعصر(عج) تهران برگزار شد. مسابقات حفظ ۲۵ جزء هم قرار است اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ به میزبانی مدرسه ثامن‌الحجج(ع) مشهد برگزار شود.

قیصری درخصوص میزبانی مدرسه حضرت ولیعصر(عج) گفت: این مدرسه و شعب مؤسسه در تهران با همت حجت‌الاسلام «مختار نوبختی» مسئول بیت الاحزان منطقه تهران و امام جماعت مسجد جابری راه‌اندازی شده و در این دوره از رقابت‌ها قرآن‌آموزان میهمان ایشان در مسجد جابری تهران بودند که جا دارد از زحمات حجت‌الاسلام نوبختی بابت راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن و شعب مختلف مؤسسه در تهران تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه: هنگامی که ما قصد داشتیم فعالیت خود را در تهران آغاز کنیم هیچ ارتباطی با خیران نداشتیم، اما گویا خداوند حجت‌الاسلام نوبختی را به ما معرفی کرد و این مرد با روحیه بسیجی و با همتی بلند چندین شعبه مؤسسه را در تهران راه‌اندازی و با تلاش‌های وی اولین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان تهران راه‌اندازی شد.

مدیر مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) درباره نحوه برگزاری این مسابقات گفت: این رقابت‌ها در دو مرحله برگزار می‌شود به این صورت که مرحله اول در سطح مدارس برگزار و دو نفر برتر هر مدرسه به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کرده و با هم به رقابت می‌پردازند.

قیصری افزود: در این مسابقات آقایان موسوی، کشاورز و کفاشی به ترتیب از مدارس اباعبدالله الحسین(ع) و ولیعصر(عج) مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند که نفرات دوم و سوم از مدرسه حضرت ولیعصر(عج) بودند. همچنین در هر دوره مسابقات با توجه به امتیازات کسب شده از سوی شرکت‌کنندگان، مدارس برتر هم معرفی و تجلیل می‌شوند که طی آن به ترتیب مدارس حفظ قرآن ولیعصر(عج)، اباعبدالله الحسین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) اول تا سوم شدند.

وی در پایان از شرکت بیش از ۲۰۰ قرآن‌آموز در این دوره از مسابقات خبر داد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات