فیلتر بر اساس دسته‌ها
انتخاب همه
اخبار
اخبار عمومی مؤسسه
اخبار قرآنی ایران
اخبار کشوری
افتخارات
بازدیدها
دیدارها
بین المللی
جشنواره ملی جبرئیل امین
حفظ مجازی قرآن کریم
حوزه علمیه قرآن محور
دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم
شعب
طرح قرآنی ایلاف
طرح ملی آیات زندگی
طرح ملی رحله
محافل و مجالس
مراکز حفظ همراه با تحصیل
مراکز شبانه روزی حفظ یکساله
مراکز روزانه حفظ دوساله خواهران
مصاحبه‌
مناسبت‌ها
مهد و پیش دبستانی قرآن محور
گزارش تصویری
تصاویر
بیت الاحزان در سالی که گذشت
بازدیدها و دیدارها
تصاویر رویدادها
تصاویر شعب
جلسات و محافل
ثبت نام ها
مستندات
مستندات آموزشی مؤسسه
مستندات اداری مؤسسه
مستندات اقتصادی مؤسسه
مستندات بازرسی
مستندات مالی مؤسسه
مستندات متفرقه مؤسسه
چندرسانه ای
تولیدات رسانه‌ای مؤسسه
مستندها و برنامه‌های تلویزیونی
گزارش ویدیویی
مقالات
چهره‌های شاخص مؤسسه
مراکز شبانه روزی حفظ یکساله
مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن تقویت رسانه قرآنی را عاملی برای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: این کار، اثرات بسیاری در دیده شدن افراد دارد؛ به‌ویژه برای نوجوانان که اقتضای سن آن‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به مهم‌ترین عوامل جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در این امر، الگوسازی برای جوانان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: باید در جامعه قرآنی افرادی داشته باشیم که قابلیت الگوشدن چه از جهت اخلاقی که عامل بسیار مهمی است و چه از جهت زیباخوانی و یا حتی از نظر آراستگی ظاهر که برای نسل جوان اهمیت زیادی دارد، داشته باشند.

فردفانی در پاسخ به اینکه چه کسی یا چه ارگانی باید در این راستا قدم بردارد که الگوسازی اتفاق بیفتد و آیا صرفاً تلاش خود فرد کافی است، گفت: ارگان بسیار داریم و مهم نیست کدام باشد، مهم اجرای این کار است؛ گرچه هم‌اکنون الگوهای قرآنی کمی در کشور نداریم اما مسئله معرفی آنان است.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم به نقش رسانه‌ها در این عرصه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید الگوهای قرآنی را معرفی کنند. از طرف دیگر تلاش خود فرد و امتیازاتی که می‌دهند صرفاً برای کسب رتبه نباشد بلکه رعایت اخلاق قرآنی، پژوهش و تألیفات، آراستگی ظاهر، خوش‌خلقی و… برای الگو بودن در نظر گرفته شود.

وی تقویت رسانه قرآنی را عامل دیگر جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: این کار، اثرات بسیاری در دیده شدن افراد دارد به خصوص برای نوجوانان که اقتضای سن آن‌ها است و انگیزه خوبی برای روی آوردن آن‌ها به فعالیت‌های قرآنی است.

فردفانی اظهار کرد: عامل دیگر، اهتمام ویژه نهادهای قرآنی از بعد مادی و امتیازاتی است که می‌توان به افراد حائز شرایط اعطا کرد؛ به‌طور مثال طرح اعطای مدرک به قاریان و مدرسان و… و همچنین استخدام نخبگان قرآنی در سازمان‌ها و نهادها است که این عامل نیز می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

این حافظ بین‌المللی قرآن در پایان گفت: مسلماً وقتی‌که نسل جوان شاهد ارزش به قهرمانان و نخبگان قرآنی باشد، برای فعالیت و جذب شدن در این مسیر تشویق می‌شود، پس نباید از مسئله اعطای امتیاز و تکریم قهرمانان قرآنی غفلت داشت.

				
					beytolahzan.ir/?p=26839
				
			
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات