حسینیه‌ای با بیشترین ختم قرآن/ قرآن آموز بنگلادشی بیت الاحزان مسلط به 5 زبان زنده دنیا/ 8 عضو یک خانواده‌ی روستایی حافظ کل قرآن

 

شرایط نابسامان اقتصادی کشور در سال ۹۳ بیت الاحزان را هم بی نصیب نگذاشت و فراز و نشیب‌های بسیاری در فعالیت‌های مؤسسه پدید آمد اما با وجود سختی‌های بسیار، با استعانت از حضرت باری تعالی و توسل به ائمه اطهار و تلاش‌های خستگی ناپذیر مجموعه بیت الاحزان، بحمدالله شاهد خلق رکوردهای جدیدی توسط این مجموعه در جامعه قرآنی کشور بودیم.

در ادامه نگاهی داریم به ترین‌های بیت الاحزان در سال ۹۳:

۵۱۱۰

مکانی که در آن بیشترین ختم قرآن کریم برگزار می گردد:

مدرسه شبانه روزی امام حسن مجتبی روستای قرآنی لای خرمی ۶۰ قران آموز و مربی دارد که با تلاوت متوسط روزانه ۷ جزء از قرآن کریم توسط هر حافظ از اقصی نقاط کشور در این مدرسه به تلاوت بیش از «۵۱۱۰» ختم قرآن کریم در سال منجر شده است.

۲۶۰۰

حسینه ای که در آن بیشترین ختم قرآن کریم انجام می شود:

استفاده از حسینیه صاحب الزمان (عج الله) روستای قرآن آباد ایران در استان فارس به عنوان مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر تخصصی یکساله کل قرآن کریم و حضور شبانه روزی ۳۴ قرآن آموز (تلاوت روزانه ۷ جزء از قرآن کریم توسط هر حافظ) از اقصی نقاط کشور در این حسینیه به تلاوت بیش از «۲۶۰۰» ختم قرآن کریم منجر شده است.

۲۸۵

شهرستانی با بیشترین تعداد حافظ:

با تجلیل از ۱۲ حافظ کل استهبان در جشنواره تجلیل از حافظان سال ۹۳ تعداد حافظان بیت الاحزانی شهرستان قرآنی استهبان به «۲۸۵» نفر رسید

۲۰۲

برگزاری جشنواره‌ای با بیشترین حافظ کل قرآن کریم:

آرامگاه حافظ شیرازی ۱۲ مهرماه شاهد برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه با حضور «۲۰۲» حافظ کل قرآن کریم از ۲۲ استان کشور بود.

۵۷

روستایی با بیشترین حافظ کل:

روستای قرآنی محمد آباد (که به سبب تربیت حافظان قرآن بسیار آن به قرآن آباد تغییر نام یافته است) هم اکنون «۵۷» حافظ کل قرآن کریم در خود جای داده است

۲۵

بانوی بیت الاحزانی در میان بانوان برتر قرآنی جهان:

در دوازدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه با محوریت قرآن و امام زمان(عج) در برج میلاد تهران، «۲۵» تن از بانوان ممتاز و شاخص قرآنی ایرانی و خارجی (۱۷ نفر ایرانی و ۸ نفر خارجی) در رشته‌های پژوهش، تفسیر، هنر، قرائت و… معرفی و تکریم شدند که از سرکار خانم سکینه سبزیان، مسئول واحد دلگان بیت الاحزان نیز در میان این بانوان قرآنی تجلیل شد.

سکینه سبزیان اهل روستای دستجه شهرستان فسا، پس از حافظ کل شدن در بیت الاحزان، به عنوان سفیر قرآنی بیت الاحزان به شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان هجرت کرد و با تلاشهای پیگیر خود موفق شد در این بخش محروم کشور، علیرغم سختی های فراوان قرآن‌آموزان زیادی تربیت کند و هم اکنون یکی از مدیران موفق بیت الاحزان می‌باشد.

۸

شکل گیری خانواده ای روستایی با ۸ حافظ کل قرآن کریم:

حافظ کل شدن دو برادر دیگر از خانواده یاراحمدی در اواسط سال ۹۳ منجر به تربیت و حضور «۸» حافظ کل قرآن کریم در یک خانواده شد.

۶

کتابت جزء ۳۰ قرآن کریم توسط خردسال ۶ ساله:

نونهال «۶» ساله قرآنی که در مهد و پیش دبستانی بیت الاحزان شعبه داراب موفق به حفظ جزء ۳۰ قرآن و مسلط به روخوانی کل قرآن کریم است با خط خوش جزء ۳۰ قرآن کریم را کتابت نموده است. وی پس از پایان اجرای برنامه روخوانی در جشن فارغ التحفیظی، کتابت جزء ۳۰ را به آیت الله ایمانی عرضه داشت.

۶

حضور قرآن آموز بنگلادشی که به ۶ زبان زنده دنیا مسلط است در مدارس شبانه روزی حفظ تخصصی:

ام دی علاء الدین احمد، تبعه بنگلادشی در سال ۹۳ با حضور در مدرسه شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم امیر المؤمنین (علیه السلام) واقع در روستای صحرارود شهرستان فسا موفق به حفظ ۱۴ جزء از قرآن کریم شده است. وی به «۶» زبان زنده دنیا (فارسی، هندی، انگلیسی، عربی، اردو و بنگالی ) مسلط است. وی همزمان نیز به صورت غیر حضوری دانشجوی کارشناسی  رشته حقوق  در دانشگاهی در داکا می‌باشد.

∞۲X

حفظ قرآن توسط خواهر و برادر معلول، نابینا:

اجرای محفل انس با قرآن کریم و اجرای برنامه حفظ قرآن توسط خواهر و برادر معلول، نابینا و بی سواد در جشنواره تجلیل از ۶۲ حافظ کل قرآن کریم بیت الاحزان های منطقه نورآباد، قائمیه، رستم و کازرون.

علی اصغر و سمیه کاویانی با وجود مشکلات ناشی از معلولیت، با مراجعه به بیت الاحزان و پشتکار خود، در حال حفظ قرآن کریم می باشند. علی اصغر تاکنون ۲۶ و سمیه ۱۳ جزء قرآن کریم را حفظ کرده اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات