یکی از جدیدترین رویش‌های قرآنی مؤسسه بیت الاحزان مریم رضایی نوجوان نابغه قرآنی است توانسته علاوه بر حفظ 10 ماهه قرآن کریم در بیت الاحزان عزم خود را برای دریافت مدرک لیسانس در سن 15 سالگی جزم کند. گفتگوی پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان با این نوجوان نخبه قرآنی را ببینید:

أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلًا کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِى ٱلسَّمَآءِ ‎ (ابراهیم/ ۲۴)

«آیا ندیدی چگونه خداوند «کلمه طیبه» (و گفتار پاکیزه) را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه آن (در زمین) ثابت، و شاخه آن در آسمان است؟!»

مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) که بنایش از ابتدا بر کلمه طیبه قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) بنیان نهاده شده است، همواره شاهد رویش‌های قرآنی شاخصی در طول سال‌های فعالیت خود بوده است. یکی از جدیدترین رویش‌های قرآنی این مؤسسه مریم رضایی نوجوان نابغه قرآنی است توانسته علاوه بر حفظ ۱۰ ماهه قرآن کریم در بیت الاحزان عزم خود را برای دریافت مدرک لیسانس در سن ۱۵ سالگی جزم کند. وی هم اکنون در دانشسریا علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) نی ریز مشغول آماده سازی خود جهت کنکور و دریافت مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث است. در ادامه گفتگوی پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان با این نوجوان نخبه قرآنی را ببینید:

لطفاً خود را معرفی کنید:

مریم رضایی هستم متولد سال ۱۳۸۵

از چه زمانی به حفظ قرآن کریم علاقه‌مند شدید؟

تقریباً از کلاس چهارم یا پنجم دبستان بود که به قرآن و حفظ آیات الهی علاقه‌مند شدم.

چه زمانی به طور جدی تصمیم به حفظ قرآن گرفتید؟

بلافاصله بعد از این که کلاس ششم را تمام کردم یعنی سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفتم که حفظ قرآن کریم را شروع کنم.

انگیزه شما از حفظ قرآن چه بود؟ چگونه با این سن کم تصمیم به حفظ قرآن گرفتید؟

وقتی حنانه خلفی را می دیدم که با این که همسن من یا شاید کم سن تر از من بود اما توانسته بود کل قرآن کریم را حفظ کند و حتی دکترایش را بگیرد خیلی غبطه می‌خوردم و برای خودم خیلی بعید می‌دانستم که بتوانم مثل او کل قرآن را حفظ کنم ولی در عین حال چون خیلی به این امر علاقه پیدا کرده بودم این انگیزه در من تقویت شد و شکر خدا توانستم کل قرآن را حفظ کنم.

چه کسانی در امر حفظ قرآن مشوق اصلی شما بودند؟

سرکار خانم نظری معلم حفظ قرآنم در مؤسسه بیت الاحزان و همچنین مادرم خیلی مرا تشویق می کردند و به من انگیزه می دادند.

شما در مؤسسه بیت الاحزان حفظ کردید. چگونه با این مؤسسه آشنا شدید؟

وقتی تصمیم نهایی خودم را برای حفظ یکساله قرآن گرفتم با تبلیغات مؤسسه در خصوص حفظ مجازی برخورد کردم و پس از کمی تحقیق و بررسی به مؤسسه مراجعه کردم و حفظ خودم را شروع کردم.

حفظ شما چه مدت طول کشید؟

شکر خدا توانستم در مدت ۱۰ ماه کل قرآن کریم را حفظ کنم.

کمی در مورد برنامه حفظ قرآن در مؤسسه توضیح می دهید؟

قبل از شروع حفظ در مؤسسه، جزء ۲۶ را حفظ بودم، اما برنامه حفظ را از دو صفحه آخر جزء دو شروع کردم و به همین منوال روزی دو صفحه را حفظ می کردم و برنامه های منظم مرور شامل ده درس و مرور دو جزء و سه جزء و سایر برنامه‌های حفظ معمول. اوایل دوره که تازه شروع به حفظ کرده بودم چون عادت نداشتم کمی سخت بود ولی به مرور با قرآن انس گرفتم و شیرین شد.

آیا در طول دوره زمانی پیش آمد که خستگی بر شما غلبه کند و تصمیم به توقف حفظ بگیرید؟

به این صورت که کلاً رها کنم نه ولی در عید نوروز کمی دچار به هم ریختگی از لحاظ تمرکز در حفظ و برنامه ها شدم که بعد از تعطیلات که برنامه حفظ را شروع کردم این مشکل برطرف شد.

از شیرینی‌های زمان حفظ بگویید.

در طول دوره حفظ به خاطر شرایط کرونا از خانه بیرون نمی رفتم و حتی در مراسم های عزاداری هم شرکت نمی کردم اما در ایام فاطمیه سه شب مراسم عزاداری در مؤسسه بیت الاحزان برگزار شد که آن سه شب بسیار برایم روحیه بخش بود و خاطره شیرینی شد.

چه تأثیراتی را از قرآن در زندگیتان حس می کنید؟

از وقتی حافظ شدم و به خصوص از زمانی که در خوابگاه شبانه روزی دانشسرای باقرالعلوم مستقر شدم احساس می‌کنم معنویات در من پررنگ تر از قبل شده است.

چه توصیه ای به هم سن و سالان خود دارید؟

توصیه می‌کنم که به سراغ قرآن کریم بیایند و قرآن را حفظ کنند و با قرآن انس بگیرند.

آرزویتان چیست؟

خیلی دوست دارم با رهبر معظم انقلاب دیدار کنم.

آیا سخن و مطلبی هست که دوست داشته باشید بیان کنید؟

در پایان لازم می‌دانم از خانواده و به خصوص پدر و مادرم که زحمات زیادی برای من کشیدند و مرا در این راه تشویق کردند تشکر کنم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات