گفت‌وگو با مهوش قاسم زاده مسن ترین حافظ کل قرآن بیت الاحزان در سال 99 و 1400:
گفت‌وگو با سرکار خانم مهوش قاسم زاده از حافظان موسسه بیت الاحزان که موفق شده با همت والای خود در سن 63 سالگی کل قرآن کریم را حفظ کند

حفظ کل قرآن کریم نیازمند همت و پشتکار فراوان و آمادگی ذهنی و روحی مناسب است و از همین روست که اغلب کارشناسان سن مناسب حفظ را نوجوانی و جوانی عنوان کرده‌اند. در آمار حافظان کل قرآن کریم اعلامی مؤسسه بیت الاحزان جهت تجلیل در نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین نیز این امر به خوبی مشهود است و جمع کثیری از حافظان کل این دوره در سنین نوجوانی و جوانی به سر می‌برند. اما در این بین با پدیده‌هایی جالب توجه و منحصر به فرد نیز روبرو بوده‌ایم. مهوش قاسم زاده یکی از حافظان این مؤسسه است که موفق شده با همت والای خود در سن ۶۳ سالگی کل قرآن کریم را حفظ کند. به همین مناسبت گفت‌وگویی کوتاه با ایشان انجام دادیم که حاصل این گفت‌وگو در ادامه تقدیم می‌گردد.

 

لطفاً خودتان را معرفی نمایید.

مهوش قاسم زاده خواهر شهید والامقام غلامرضا قاسم زاده از حافظان مؤسسه بیت الاحزان شعبه دستجه فسا هستم. تحصیلات من دیپلم است و به توفیق الهی و در مدت سه سال حافظ کل قرآن مجید شدم.

هدف شما از حفظ قرآن کریم چه بود؟

هدف اصلی من خشنودی خداوند متعال، رضایت امام زمان(عج) و ادامه دادن راه شهدا و برادر شهیدم است که مشوق من در تلاوت و انس با قرآن بود.

آیا حفظ قرآن برای شما در این سن سخت نبود؟

به قول قرآن کریم با هر سختی آسانی است و انس با قرآن به قدری شیرین است که سختی‌های حفظ قرآن را آسان و قابل تحمل می‌کند. با توجه به آیه «الا به ذکر الله تطمئن القلوب» همراهی با قرآن به من آرامش می‌دهد و بسیار خوشحالم که می‌توانم قرآن را از حفظ بخوانم و این که می‌توانم به تفسیر و مفاهیم آیات بپردازم.

حفظ قرآن کریم در زندگی شما تأثیر داشته است؟

بله- حفظ قرآن برکاتی زیادی در زندگی من داشته که برای همه اهل خانه آشکار و محسوس است.

چه خاطره خوشی از ایام حفظ قرآن کریم دارید؟

الحمدلله به برکت حفظ قرآن از جایی که انتظار نداشتم توفیق زیارت کربلا شامل حالم شد.

چه توصیه‌ای در خصوص قرآن کریم به دیگران دارید ؟

سعی کنیم تلاوت قرآن جزء برنامه‌های زندگیمان باشد و ساعتی از اوقات روز را به تلاوت قرآن اختصاص دهیم.

نظر شما در مورد موسسه قرآنی بیت الاحزان چیست؟

بیت الاحزان کار مهمی را انجام می‌دهد و زمینه انجام حفظ قرآن کریم را برای همه افراد، حتی افراد کم سواد فراهم می‌کند.

در پایان اگر صحبت دیگری دارید بیان نمایید.

تقدیر و تشکر دارم از همه مسئولان، مدیران و اساتید بیت الاحزان و شعبه دستجه و مربی بزرگوارم سرکار خانم راستگو که در این چند سال زحمات زیادی را برای من کشیدند و نهایت همکاری را داشتند.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

خدا حافظت باشه بانو