همزمان با ولادت حضرت علی (ع) و آزاد سازی خرمشهر، از سوی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شش شعبه جدید در استان سیتان و بلوچستان افتتاح گردید .

همزمان با ولادت حضرت علی (ع) و آزاد سازی خرمشهر، از سوی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شش شعبه جدید در استان سیتان و بلوچستان افتتاح گردید .

به گزارش روابط عمومی مؤسسه، در روز ۳۱ اردیبهشت، شعبه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در شهرستان زاهدان و در روز یکم خردادماه، شعب جدید این مؤسسه در شهرستان های زهک، زابل و هیرمند با حضور مسئولین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء و هیئت فعال قرآنی استان سیستان و بلوچستان و مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی گشایش یافت.

در این افتتاحیه ها همچنین نمایندگان ولی فقیه، مدیران و مسئولین نهادها و ادارات دولتی شهر های مذکور حاضر بودند.

و همچنین در روز دوم خردادماه شعب شهرستان ایرانشهر و شهر بزمان نیز با حضور مسئولین افتتاح شد.

گفتنی است دکتر محمد علی خواجه پیری، معاون سابق قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی افتتاحیه های یاد شده با ایراد سخنرانی بر گسترش آموزه های قرآنی در مناطق محروم تاکید و مردم و مسئولین این شهر را به این مهم دعوت نمودند.

اهم سخنان این فعال و خادم قرآنی در مراسم های مذکور را می توان به مباحث تهاجم فرهنگی بیگانگان، در سالهای بعد از انقلاب و شبیخون فرهنگی غرب در سالهای اخیر دانست. وی حمایت و پاسداشت از فرهنگ ایرانی اسلامی را مهمترین اولویت فرهنگی تک تک افراد کشور دانست. چرا که به عقیده وی در سالهای گذشته در بخش فرهنگی عملکرد مسئولین با نقاط ضعف و کم کاری هایی مواجه بوده است.

از دیگر برنامه های جالب مراسم افتتاحیه نیز می توان به برگزاری مراسم انسی با قرآن با حضور آقای عبدالمهدی برامسی حافظ کل قرآن کریم و حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه دانست.

در این برنامه حاضرین آقای برامسی را که در مدت شش ماه، موفق به حفظ کل قرآن کریم در بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شده است را با سوالات قرآنی مورد ارزیابی قرار می دادند و پاسخ های صحیح این حافظ کل قرآن باعث به وجد آمدن و استقبال حضار از ادامه این برنامه شد.

شایان ذکر است با افتتاح شش شعبه جدید فوق الذکر اکنون تعداد شعب مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به ۱۲۶ شعبه رسیده است. همچنین این مؤسسه فعالیت های قرآنی خود را از سال ۱۳۸۶ در استان سیستان و بلوچستان از شهرستان دلگان آغاز نموده تا جایی که شعبه دلگان با راه اندازی ۱۰ شعبه دیگر در روستاهای اطراف این شهرستان موفق به تربیت ۲۰ حافظ کل قرآن کریم شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات