معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور :
حجت الاسلام ملانوری معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور: بیت الاحزان یکی از موفق‌ترین نهادهای مردمی نشر قرآن در ایران است

حجت الاسلام و المسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در بازدید از موسسه بیت الاحزان گفت: بیت الاحزان یکی از موفق‌ترین نهادهای مردمی نشر قرآن در ایران است موهبتی که در سایه خلوص نیت اعضایش به دست آمده است و می تواند الگویی برای دیگر نهادها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان حجت الاسلام ملانوری در این بازدید به اهمیت داشتن رویکرد جهادی اشاره کرد و افزود: هر جا اخلاص، محور امور باشد و متکی به لطف باری‌تعالی باشیم پیروزی نصیب مان می‌شود روندی که لازم است در اداره کشور نیز توجه بیشتری به آن صورت گیرد.

وی پاک دستی، صداقت و تخصصی کار کردن را از مؤلفه‌های اساسی در بقای یک سازمان دانست و گفت: خوشبختانه موسسه قرآنی بیت الاحزان تا حد زیادی از این شاخصه‌ها برخوردار است و امیدواریم به همین منوال به پیش برود و با این رویکرد می‌تواند به تحقق اهدافش امیدوار باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه، برگزاری طرح‌های شبانه روزی حفظ قرآن در بیت الاحزان را اقدامات ارزنده‌ای دانست و بر ضرورت حمایت از این فعالیت‌ها از سوی مسئولان تاکید کرد.

حجت الاسلام ملانوری در پاسخ به درخواست مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان در خصوص تأمین حقوق اساتید طلبه طرح ملی رحله، این امر را شدنی ارزیابی کرد و گفت: می‌توانیم این اساتید را ذیل عنوان طرح هجرت به کار گیری کنیم و بر اساس مدت فعالیت در این طرح از حقوق و مزایای طرح هجرت به صورت ساعتی بهره‌مند شوند.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که چطور می شود دامنه فعالیت‌های مؤسساتی همچون بیت الاحزان را در خارج از کشور گسترش داد گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه بین‌المللی حضوری موفق داشته باشیم باید به فکر تقویت زیرساخت‌ها باشیم و ابتدا به ساکن از عملکرد مناسبی در داخل برخوردار باشیم، موضوعی که باید در محوریت قرار گیرد و مؤسساتی چون بیت الاحزان نیز بر این اساس برنامه‌ریزی کنند.

در این بازدید حجت السلام شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا( س ) گزارشی از روند شکل گیری و برنامه‌های اجرایی در این مؤسسه ارائه کرد و خواستار حمایت ویژه مسئولان فرهنگی کشور از این فعالیت‌ها شد.

گفتنی است در این بازدید که روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه صورت گرفت حجت الاسلام ملانوری و هیئت همراه علاوه بر مرکز مدیریت بیت الاحزان واقع در روستای ماهفرخان، از ساختمان قدیم مؤسسه بیت الاحزان و محل شکل گیری فعالیت‌های این مؤسسه، موقوفه قرآنی فدک، کارگاه تولید مصالح ساختمانی مؤسسه، مرکز شبانه روزی حفظ قرآن امام حسن مجتبی(ع) روستای لای خرمی، مرکز شبانه روزی حفظ یکساله فاطمیه و ساختمان در حال ساخت مدرسه تخصصی حفظ قرآن ویژه طلاب در روستای محمد آباد بازدید به عمل آوردند و در جریان فعالیت‌ها قرار گرفتند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات