اخبار نویدبخش مدیر مسئول بیت الاحزان از آینده قرآنی کشور/ کارگاه آموزشی چهره خوانی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان گردهمایی سالانه مسئولان و مدیران شعب مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) پنجشنبه ۶ بهمن ماه در روستای محمد آباد استهبان برگزار شد.

در این نشست که حجت الاسلام علی نوری رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش، سرهنگ کشتگر قائم مقام مرکز قرآن و عترت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و بیش از ۴۰۰ مسئول شعبه، مدیر، معلم و کادر اداری و آموزشی شعب مؤسسه بیت الاحزان از سراسر کشور حضور داشتند، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان سخنرانی کرد.

وی با تشکر از همت و تلاش مسئولان، مدیران و همه خادمان قرآن کریم این مؤسسه که با کمترین امکانات به فعالیت می‌پردازند گفت: در چند ماه اخیر، تغییر عجیبی در رویکرد مسئولان به مباحث قرآنی شکل گرفته است و به هر نهاد و ارگانی که مراجعه می‌کنیم بسیار از برنامه‌های ما استقبال می‌کنند.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان با اشاره به راه اندازی مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم در نیروی دریایی ارتش به دیدار اخیر خود با مسئول دارالقرآن ارتش اشاره کرد و گفت: مرکز قرآن، عترت و نماز ارتش پنجاه دارالقرآن در سطح کشور دارد و از ما درخواست کردند که علاوه بر نیروی دریایی، در نیروی زمینی هم مراکز حفظ شبانه روزی قرآن کریم راه اندازی کنیم و ان شاء الله از سال آینده اولین مرکز شبانه روزی حفظ قرآن نیروی زمینی ارتش نیز در لویزان تهران راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام شاهسونی

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور یکی دیگر از مصادیق چرخش مثبت دیدگاه مسئولان را استقبال از طرح مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: طی طرحی که به وزارت آموزش و پرورش ارائه دادیم اعلام کردیم که آمادگی داریم در سال اول در ۱۰۰ مدرسه این طرح را اجرا کنیم و در سال دوم این عدد را به ۳۰۰ مدرسه افزایش دهیم و در یک برنامه پنج ساله تعداد مدارس حفظ همراه با تحصیل را به ۲۰۰۰ مدرسه برسانیم.

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به دیدار خود با مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ایشان به ما گفتند نیاز نیست منتظر سال تحصیلی جدید باشید ما در حال حاضر ۱۰۰۹ مدرسه شبانه روزی در سطح کشور داریم و از همین سال جاری این طرح را می‌توانید در مقاطع متوسطه اول این مدارس آغاز کنید.

وی به یکی دیگر از پیشنهاداتی که مورد استقبال قرار گرفت اشاره کرد و گفت: در دیدار با رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کردم که ما پیشنهاد داده ایم که جهت پذیرش این دانشگاه سهمیه ویژه ای برای حافظان قرآن کریم مدارس حفظ همراه با تحصیل قائل شوند که ایشان بسیار از این امر استقبال کرد و تحقق آن را آرزوی خود دانست.

مدیر مسئول مؤسسه قرآنی بیت الاحزان با بیان این که رئیس سازمان نهضت سواد آموزی نیز خواستار برپایی طرح قرآنی در این سازمان شده است گفت: بنا داریم طرح ملی آیات زندگی را که حفظ آیات موضوعی قرآن کریم همراه با فراگیری ترجمه، تفسیر، داستان قرآنی و سایر موارد مرتبط با آن آیه است را در نهضت سواد آموزی پیاده سازی کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور افزود: اخیراً تفاهم نامه ای نیز با کمیته امداد امام خمینی منعقد کردیم که طی آن هزینه تحصیل مددجویان در مراکز قرآنی حضوری یا مجازی بیت الاحزان را کمیته امداد متقبل می‌شود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه از پیگیری‌های خود در شورا جهت تخصیص هدفمندتر بودجه های قرآنی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در مصوبه ای که داشتیم بنا شد نصف بودجه قرآنی به امر حفظ عمومی قرآن کریم اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در مصوبه کارگروه اعتبارات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم مبلغ دو میلیاد تومان برای مراکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن در نظر گرفته شد و مبلغ ۲/۵ ملیارد تومان نیز جهت آموزش حفظ عمومی و از طریق شرکت در آزمون های سازمان دارالقرآن تخصیص می‌یابد که فرصت مناسبی جهت جذب بودجه های قرآنی در شعب مؤسسه است.

شاهسونی در پایان با اشاره به شروع سرفصلی نوید بخش در فعالیت‌های قرآنی مؤسسه بیت الاحزان گفت: برای پاسخگویی به این رویکرد جدید قرآنی در کشور نیاز به فعالیت بیش از گذشته و ساماندهی نیروهای انسانی تحت اختیار خود را داریم. به این منظور در روزهای آینده بخش ثبت نام کادر آموزشی و اداری قرآنی را در پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان فعال خواهیم کرد و از همه تلاشگران قرآنی بیت الاحزان تقاضا داریم با فعالیت جهادی در مسیر نشر آموزه‌های قرآن کریم و تربیت نسل آینده قرانی مستحکم تر از قبل قدم بردارند.

سخنرانی انگیزشی آقای خلیلی از خیراندیشان و حامیان فعالیت‌های خیریه، برگزاری کارگاه آموزشی چهره خوانی با حضور دکتر حسین فقیهی روانشناس و فیزیوگونومیست، بازدید از محل ساخت حوزه علمیه قرآنی، برگزاری کارگاه آموزشی معلمان مهد و پیش دبستانی و همچنین کارگاه آموزشی معلمان حفظ، روخوانی، تجوید و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم از دیگر برنامه های این گردهمایی یک روزه بود.

جهت مشاهده گزارش تصویری این نشست بر روی این لینک کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
2 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام.خدا قوت
گردهمایی بسیار پر باری بود.استفاده معنوی بردیم.تقدیر می کنم از همه ی دست اندرکاران.خصوصا حاج آقا شیخ علیرضا شاهسونی بابت دعوتشون از جامعه ی قرانی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها.دور هم جمع شدیم ودیداری تازه کردیم.طیبه الله

عرض سلام وخسته نباشید محضر همه ی شما خوبان قرانی
گردهمایی بسیار عالی بود .استفاده معنوی بردیم. جای تقدیر وتشکر دارد از همه ی دست اندرکاران.خصوصا مدیر مسول آن موسسه قرانی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها
موفق پیروز باشید