مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای اینکه در شغل خود دچار غفلت نشویم و حلال و حرام بودن اموال مشخص شود قبل از شروع هر شغلی دستورات فقهی و دینی آن را فرا بگیریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نسب با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی، اگر می‌خواهیم در مشاغل خود دچار انحراف و حرام نشویم باید قبل از شروع کار دستورات اسلامی آن را فرا گیریم تا دچار انحراف نشویم.

وی یادآور شد: در گذشته بازاریان وقتی می‌خواستند وارد بازار شوند ابتدا احکام شرعی را فرا می‌گرفتند و پس از آن وارد معاملات می‌شدند اگر انسان‌ها احکام شرعی کار خود را فرا گیرند دیگر در جامعه مال حرام رواج پیدا نمی‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: برای تعدیل ثروت در جامعه راه‌هایی در شریعت وجود دارد که از جمله آنها پرداخت خمس و زکات است، با پرداخت خمس و زکات نه مالی حرام می‌شود و نه اینکه انسان‌ها برای رسیدن به ثروت مجبور می‌شوند به هرکاری دست بزنند.

علی نسب تصریح کرد: فراموش نکنیم که لقمه حرام به قدری در زندگی انسان‌ها تأثیر منفی می‌گذارد که امام حسین (علیهالسلام) در روز عاشورا می‌فرماید: شما به دلیل اینکه حرام خورده‌اید در مقابل من ایستاده‌اید.

وی یادآور شد: متاسفانه در جامعه حال حاضر ما اعتقادات دینی ضعیف شده است، اگر انسان‌ها به اعتقادات خود برگردند خیلی از مشکلاتی که در حال حاضر در اموال انسان‌ها وجود دارد کم می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در پایان گفت: اگر اعتقادات انسا‌ن‌ها محکم شود دیگر نیازی نیست که برای ارزیابی بازار، بازرسانی را با هزینه‌های گزاف برای بازرسی بفرستیم. پس با صرف هزینه برای بالا رفتن اعتقادات دینی از سایر هزینه‌ها جلوگیری کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات