مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان با بیان اینکه برای بیمه نیروهای خود با مشکل مواجه هستیم، گفت: بارها گفته شده است که مجلس بودجه ۱۰ میلیاردی برای صندوق حمایت از فعالان قرآنی مصوب کرده است، اما نمی‌دانیم این بودجه چه زمانی تحقق خواهد یافت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از فارس، بر لزوم تشکیل هرچه سریع تر صندوق حمایت از فعالان قرآنی تأکید کرد و گفت: متأسفانه تاکنون کار خاصی برای فعالان قرآنی جهت تأمین رفاهیات آن‌ها در حوزه‌های مختلفی نظیر مسکن، اعطای وام و یا بیمه آن‌ها نشده است.

عدم حمایت بیمه‌ای؛ از مهم‌ترین مشکلات فعالان قرآنی

وی، یکی از مهم‌ترین مشکلات فعالان قرآنی را عدم حمایت بیمه‌ای از آنان دانست و افزود: پیش از این فعالان قرآنی تحت صندوق حمایت از هنرمندان، بیمه شده بودند اما تقریباً دو سالی است که فعالان قرآنی را از این صندوق حذف کرده‌ و بیمه آنان را قطع کرده‌اند و وعده دادند که صندوق حمایت از فعالان قرآنی راه‌اندازی خواهد شد و فعالان قرآنی تحت این صندوق بیمه خواهند شد.

راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان قرآنی بسیار ضروری است

شاهسونی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان قرآنی واقعاً یک مسئله ضروری و واجبی است اما متأسفانه از اواخر سال گذشته تا امسال مسکوت مانده است، گفت: هم‌اکنون ما برای بیمه بسیاری از فعالان قرآنی با مشکل مواجه هستیم و اداره بیمه به شدت ما را برای بیمه کردن نیروهای خود تحت فشار گذاشته است.

برای بیمه نیروهای خود با مشکل شدید مواجه هستیم

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ادامه داد: به دلیل اینکه بیمه اجباری هزینه بسیار بالایی دارد و شعبه‌های ما قادر به تأمین حق بیمه کارکنان خود نیستند اکنون بسیاری از نیروهای ما از نظر بیمه در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی با تصریح اینکه هیچ گونه حمایتی از فعالان قرآنی نمی‌شود، گفت: در عرصه فعالیت‌های قرآنی، حتی اگر قوی‌ترین فعال قرآنی کشور هم باشیم هیچ گونه امتیازی برای دریافت وام و تسهیلات نداریم؛ البته در این زمینه صحبت‌هایی نظیر راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان قرآنی شده است که امیدواریم این مسئله هرچه زودتر تحقق یابد.

شاهسونی خاطرنشان کرد: بارها هم گفته شده است که مجلس شورای اسلامی بودجه ۱۰ میلیاردی برای صندوق حمایت از فعالان قرآنی مصوب کرده است، اما ما نمی‌دانیم این بودجه چه زمانی تحقق خواهد یافت.

تأمین نیروهای انسانی موجب ارتقای فعالیت‌ها می‌شود

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تأمین بودن نیروهای انسانی و آرامش آنان یکی از گزینه‌هایی است که در پیشرفت فعالیت‌ها بسیار مؤثر است، گفت:‌ وقتی که امنیت شغلی در حوزه فعالیت‌های قرآنی برای اساتید، مربیان و فعالان قرآنی ایجاد شود، قطعاً این‌ها نیز بدون دغدغه فعالیت می‌کنند چراکه نرم کار این گونه است که وقتی نیرویی با دلخوشی کار کند، توانمندی آن نیز بالاتر می‌رود و برعکس زمانی که نیرویی دغدغه داشته باشد، توانمندی او نیز کاهش می‌یابد.

وی ابراز کرد: اکنون بسیاری از نیروهای ما دغدغه دارند و گاهی اوقات با یک وام ۵ میلیون تومانی بسیاری از مشکلات فعالان قرآنی حل می‌شود؛ به عنوان مثال در شهرهای کوچک گاهی اوقات می‌توان با همین مبلغ رهن یک منزل را پرداخت کرد لذا به نظر می‌رسد حداقل کاری که می‌توانند برای فعالان قرآنی انجام دهند این است که آنان را جهت دریافت وام و تسهیلات به مکان‌های دیگری معرفی کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات