200 تن از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه که در کسوت طلبگی ساکن شهر مقدس قم می باشند با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان جهان دیدار کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، ۲۰۰ تن از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه که در کسوت طلبگی ساکن شهر مقدس قم می باشند با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان جهان دیدار کردند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی، در این دیدار با اشاره به مراحل ۴ چهارگانه مهجوریت زدایی و ترویج آموزه های قرآن کریم اولین مرحله را آشنایی با ظواهر و الفاظ آیات قرآن کریم عنوان کردند. ایشان حفظ آیات قرآن کریم را دومین مرحله از مراحل مهجوریت زدایی و ترویج آموزه های کلام وحی برشمردند و عمل به قرآن کریم و نشر آیات را مراحل سوم و چهارم این مهم عنوان کردند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه ضمن تقدیر از فعالیتهای مؤسسه بیت الاحزان افزودند: بحمدالله بیت الاحزان حضرت زهرا (س) بیش از آنچه من اطلاع داشتم و می دانستم گسترش یافته است.

در این دیدار حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) با ارائه گزارشی از عملکرد بیت الاحزان از مساعدت حوزه های علمیه فسا و استهبان در استان فارس در راه اندازی ۲ حوزه علمیه قرآن محور (ویژه حافظان کل قرآن کریم و طلاب متقاضی حفظ قرآن) در شهرستان فسا و روستای قرآن آباد ایران از توابع استهبان فارس خبر داد که تحسین و تقدیر آیت الله مکارم شیرازی را در پی داشت.

ایشان ضمن ابراز خرسندی از این که فعالیت های بیت الاحزان منجر به راه اندازی حوزه علمیه شده است این اقدام را مهم و از نقاط قوت عملکرد بیت الاحزان عنوان نمودند و در زمینه واگذاری مکان به بیت الاحزان در قم و مساعدت به حوزه های علمیه این مؤسسه قول مساعد دادند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات