چهاردهمین جشن فارغ‌التحفیظی ۱۴۰ حافظ کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) پنج‌شنبه، ۱۶ مهر در شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) امروز، ۱۴ مهر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز که به میزبانی ایکنا برگزار شد، گفت: چهاردهمین جشن فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآن این مؤسسه در روز پنج‌شنبه، ۱۶ مهر ساعت ۸ صبح در حسینیه عاشقان ثارالله (علیه السلام) شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشنوراه قرآنی که در نوع خود تقریباً در کشور منحصر به فرد است از ۱۴۰ حافظ کل قرآنی که طی یک سال گذشته یعنی از شهریور ۹۳ تا ۹۴ حافظ کل قرآن کریم شدند و در آزمون‌های مربوطه شرکت کرده و نمره قبولی کسب کردند تجلیل خواهد شد.

شاهسونی عنوان کرد: از میان این عزیزان حدود ۷۵ نفر از مدارس شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان فارغ‌التحفیظ شدند که در قالب یک طرح یک ساله به حفظ کل قرآن همراه با آشنایی و ترجمه و تفسیر قرآن نائل شدند و مابقی عزیزان از شعب مؤسسه در سراسر کشور موفق به حفظ کل قران کریم شدند.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: تجلیل و تکریم از حافظان قرآن قطعاً باعث رویش جامعه به سمت دامنه و حفظ اجزای قرآن خواهد شد و مؤسسه بیت‌الاحزان در همین راستا یعنی تجلیل از قله‌های قرآنی این جشن فارغ‌التحفیظی را برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: با معرفی حافظان کل قرآن در این جشن مجموع حافظان مؤسسه به ۱۲۰۰ حافظ کل قرآن خواهد رسید یعنی قبلاً ۱۰۶۲ نفر حافظ کل در این مؤسسه تربیت شدند و با تعداد حافظان امسال به ۱۲۰۰ نفر می‌رسند.

شاهسونی عنوان کرد: به یاری خدا با توجه به طرح‌هایی که این مؤسسه در دست اقدام دارد اعم از طرح رحله که در تابستان گذشته اجرا شد یا طرح حوزه‌های علمیه حفظ قرآن محور که امسال شاهد راه‌اندازی دو مورد از آن‌ها بودیم و همچنین گسترش مدار شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن بتوانیم در سال‌های آینده شاهد برداشتن گام‌های مؤثرتری برای ترویج حفظ قرآن باشیم.

مدیر مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های روز پنج‌شنبه پرداخت و گفت: این برنامه با حضور مسئولان ارشد استان فارس خواهد بود که در آن ابتدا حافظان کل قرآن کریم به‌صورت نمادین همراه با گل و عطرافشانی و صلوات‌های حاضران وارد حسینیه خواهند شد و در جایگاه مخصوص قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های تواشیح و حفظ توسط حافظان و قرائت قاریان موسسه، اجرای برنامه توسط یکی از حافظان روشندل و معلول که امسال حافظ کل شدند و همچنین اهدای هدایا و تندیس و لوح تقدیر به حفاظ شرکت‌کننده در این محفل از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

شاهسونی با بیان اینکه از میان ۱۴۰ حافظ کل قرآن حدود ۶۰ نفر آقایان و مابقی بانوان هستند، گفت: این حافظان اکثرا نوجوان و جوان هستند که در رده‌های سنی ۱۵ تا ۲۵ سال قرار دارند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات