10 مهر در نشست خبری سیزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و تجلیل از 200 حافظ کل قرآن

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، ۱۰ مهر در نشست خبری سیزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و تجلیل از ۲۰۰ حافظ کل قرآن سال ۱۳۹۳ که در شیراز برگزار می شود، گفت: این جشنواره در روز شنبه، ۱۲ مهر برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این جشنواره بزرگ قرآنی که سیزدهمین سال متوالی است اجرا می‌شود، بزرگترین جشن تجلیل از حافظان کل قرآن است که در کشور برگزار می‌شود و عزیزانی که در طول یکسال گذشته از تابستان ۹۲ تا تابستان ۹۳ در مؤسسه بیت‌الاحزان به حفظ کل قرآن نائل شدند در این جلسه تجلیل می‌شوند.
حجت‌الاسلام شاهسونی با بیان اینکه در این مراسم از حفاظ ۲۲ استان کشور تجلیل خواهد شد، گفت: با توجه به شروع دهه تجلیل از مقام حافظ شیرازی این مراسم هم در روز اول این دهه اجرا می‌شود و از این رو مراسمی در کنار جوار آرامگاه حافظ نیز برای حافظان قرآن برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در ساعت ۷ صبح شنبه در یک برنامه نمادین و زیبا حافظان قرآن با حضور در کنار آرامگاه حضرت حافظ و اجرای برنامه قرآنی از کنار آرامگاه ایشان برنامه را شروع می‌کنند و در ادامه از حافظان قرآن به همراه عطرافشانی و گل‌آرایی جهت ورود به تالار حافظ استقبال به عمل می‌آید و سپس این مراسم در این تالار ادامه خواهد یافت.
حجت‌الاسلام شاهسونی از حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در این جشنواره خبر داد و گفت: همچنین در این مراسم آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس سخنرانی می‌کند.
اجرای برنامه تواشیح و تلاوت زیبای حسینی، قاری نوجوان مشهدی از دیگر برنامه‌هایی بود که وی از آنها نام برد و گفت: در پایان مراسم نیز به حفاظ هدایایی به رسم یادبود تقدیم خواهد شد.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با یادآوری اینکه اعضای شورای عالی قرآن استان فارس همگی در این مراسم حضور خواهند داشت، گفت: در این مراسم از ۲۰۰ نفر از حافظان کل قرآن که ۱۱۰ نفر آقا و ۹۰ نفر بانو هستند تجلیل می‌شود.
وی در ادامه به فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان اشاره کرد و گفت: مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان از یک روستا در استان فارس در سال ۷۵ آغاز به فعالیت کرد و اکنون در نقاط مختلف کشور دارای ۱۳۶ شعبه است.
حجت‌‌الاسلام شاهسونی با بیان اینکه این مؤسسه دارای ۵ مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در بخش خواهران و برادران است، گفت: این مدارس یکی ازامتیازات منحصر به فرد مؤسسه محسوب می‌شوند.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان با اشاره به اینکه اکنون حدود ۱۸۰ نفر در مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن مشغول به حفظ هستند، گفت: بیشترین حفاظ از استان فارس است.
وی خاطرنشان کرد:‌ تا سال گذشته تعداد حفاظی که از موسسه قرآنی بیت‌الاحزان فارغ التحفیظ شدند یک هزار نفر بودند که امسال با احتساب این تعداد حفاظ، تعداد حافظان کل تربیت شده در این مؤسسه به یک هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد.
حجت‌الاسلام شاهسونی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های خود را گسترش دهیم، گفت: به یاری خدا تلاش می‌کنیم تا در سال آینده  تعداد مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن این مؤسسه را از ۵ مدرسه به ۵۰ مدرسه در نقاط مختلف کشور ارتقا دهیم.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: این مؤسسه  به مرور جنبه بین‌المللی خود را پیدا می‌کند به نحوی که در سال گذشته یک حافظ اندونزی در این مدرسه تربیت شد و امسال در میان حافظان تجلیل می‌شوند و در سال تحصیلی جدید نیز حافظانی از کشورهای هند(کشمیر)، بنگلادش، عراق، افغانستان به مدارس این مؤسسه جهت حفظ قرآن مراجعه کرده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات