با برنامه های متنوع قرآنی و عزاداری برپا خواهد شد:
موکب قرآنی مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) با برنامه های متنوع در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی در سال 1401 برپا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، پس از برپایی موفقیت آمیز موکب قرآنی بیت الاحزان در مسیر راهپیمایی اربعین در سال‌های گذشته، این موکب در اربعین امسال نیز پذیرای زائران آقا اباعبدالله الحسین خواهد بود.

حجت الاسلام شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی بیت الاحزان در این خصوص اظهار داشت: مکان برپایی موکب همانند دوره‌های قبل نزدیک مسجد سهله در منطقه کوفه شهر نجف اشرف خواهد بود و با پخش انواع دمنوش، شربت، غذا و سایر خدمات مرسوم موکب‌های امام حسین(ع) از زائرین اربعین پذیرایی خواهد کرد.

وی افزود: در این موکب برنامه‌های ویژه قرآنی نیز برگزار می‌شود از جمله این که همچون دوره قبل محافل انس با قرآن کریم با حضور حافظان و قاریان ایرانی و عراقی در محل مسجد سهله خواهیم داشت.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور دیگر برنامه ویژه این مراسم را برگزاری طرح «اربعین قرآنی» عنوان کرد و گفت: در این طرح شرکت کنندگان در مدت چهل روزه بین عاشورا تا اربعین حسینی حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم می‌شوند.

شاهسونی همچنین از اطلاع رسانی گسترده «پویش ختم قرآن ثقلین» در موکب بیت الاحزان خبر داد و گفت: در این طرح زائران گرانقدر عدد ۷۲ را به شماره ۵۰۰۰۴۶۱۵۷۸ پیامک می‌کنند و سهمیه تلاوت یک جزء قرآن به نیابت از یکی از شهدای کربلا برای ایشان در نظر گرفته می‌شود که از ابتدای شروع این طرح تاکنون ۲۸ ختم کامل قرآن کریم انجام گرفته است و امیدواریم در این راهپیمایی عظیم بتوانیم این عدد را به طور قابل توجهی افزایش دهیم.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان از همه حافظان مؤسسه بیت الاحزان که آمادگی اجرای برنامه حفظ یا قرائت قرآن کریم در این موکب قرآنی را دارند دعوت کرد با نام نویسی در این موکب از طریق سایت بیت الاحزان، در ثواب برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین سهیم شوند.

وی یادآور شد: ایاب و ذهاب حافظانی که در این موکب حضور پیدا کنند بر عهده بیت الاحزان خواهد بود.

حافظان علاقمند به حضور و اجرای برنامه در موکب اربعین بیت الاحزان می‌توانند با کلیک بر روی این لینک ثبت نام کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات