زبان قرآن بر اساس قانون استوار فطرت است .قرآن جهانی است، وظیفه داریم به قرآن متوسل شویم. اگر از قرآن فاصله گرفتیم،زندگی سخت دامن گیرمان خواهد شد.

 

آیت الله ایمانی در بزرگ ترین جشنواره قرآنی کشور امروز صبح ۲۳ شهریور در شهرستان استهبان ، خدا را بابت توفیق شرکت در این مراسم شکر کرد. و ضمن ابراز رضایت از مزین شدن نام شهرستان به قرآن ، مومنین این دیار را در عمل به قرآن پیش قدم دانست.

 

امام جمعه شیراز بیان داشت: قرآن با ۲ ویژگی شاخص متمایز از کتاب های دیگر است. قرآن کتابی است برای همه انسان ها و همه دوره ها، قرآن با زبان همه انسان ها سخن می گوید و محتوای این کتاب قابلیت پاسخگویی به همه نیازهای انسان ها را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت، اعتصاب و توجه به قرآن مورد نظر خود قرآن است و خداوند ۳ لطف را در حق معتصمین به قرآن روا می دارد. آنها را در رحمت خود وارد می کند، از فضل خود آنها را بی نیاز می کند و در آخر آنها را به درست ترین  راه ها هدایت می کند.

آیت الله ایمانی در بخش دیگر بیانات خود، نتیجه اعراض از قرآن را دور شدن دل ها از حقیقت و ناشنوایی گوش ها و هدایت ناپذیری عنوان کردند.

ایشان درپایان به وظیفه مومنین در جامعه اسلامی اشاره  و تصریح کردند:

نظام جمهوری اسلامی ، باید سامانه آشنایی جهانیان را با قرآن فراهم سازد.حوزه های علمیه باید برای طلاب و دانشگاهیان باید برای دانشجویان ، برنامه حفظ و آشنایی با معارف و لطایف قرآنی را به طور جد در دستور کار علمی خود قرار دهد.

آیت الله ایمانی اظهار داشتند، خیرین باید موقوفات قرآنی خود را گسترش دهند، چرا که مخاطب قرآن  مردم هستند نه دولت ها.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات