حجت الاسلام شاهسونی در گفتگو با ایکنا:
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه اکنون مساجدی که ساخته می‌شود، تک منظوره است، گفت: باید در مساجد به بحث ایجاد مکانی برای برپایی کلاس‌های قرآنی توجه شود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: رهبر معظم انقلاب در رمضان سال جاری بر این نکته تأکید داشتند و این مسئله برگرفته از روایات اسلامی است که علت و بنای اصلی مساجد برای قرآن است.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز در مساجد آن شور و نوای قرآنی را مشاهده نمی‌کنیم، افزود: اینکه کلاس‌های قرآن و فعالیت‌های مختلف قرآنی را در مساجد اجرا کنیم، بسیار زیباست.

شاهسونی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود در مساجد به بحث ایجاد مکانی برای برپایی کلاس‌های قرآنی توجه شود زیرا اکنون مساجدی که ساخته می‌شود، تک منظوره است یعنی بسیاری از مناطق تنها یک سالن برای عبادت است و زمینه برگزاری کلاس نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور ادامه داد: در مؤسسه بیت‌الاحزان در بسیاری از نقاط کشورمان بسیار مشتاق هستیم که کلاس‌ها و برنامه‌های خود را در مساجد برگزار کنیم اما متأسفانه ظرفیت مساجد و نوع ساخت آنان به گونه‌ای است که این امر امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: زمانی که مؤسسات بیان می‌کنند مشکل مکان برای ادامه فعالیت دارند، عمدتاً پاسخ داده می‌شود که به مساجد روی آورید اما همین مشکل را در مساجد داریم که مکانی برای برپایی کلاس آموزشی ندارند.

شاهسونی در پایان تأکید کرد: اگر در مساجد اتاق و کلاس درنظر گرفته شود، قطعاً بسیاری از برنامه‌های قرآنی را می‌توان در آنجا اجرا کرد و به قضیه تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی نزدیک می‌شویم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات