مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان از اجرای دو طرح جدید در این مؤسسه خبرداد و گفت: سیاست ما بر این است که شعبه‌های بیت‌الاحزان به سمت مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر قرآن حرکت کنند زیرا نتیجه‌گیری بهتری دارد لذا یکی از مهم‌ترین طرح‌ها، بحث گسترش مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر کل قرآن کریم می باشد.

وی اظهار کرد: در این راستا  مصصم هستیم تا طرح «رحله» ( حفظ چند جزء از قرآن کریم در تعطیلات تابستان به صورت شبانه روزی) را در  تابستان سال آینده را به ۵۰ مدرسه شبانه‌روزی طرح تابستانه رحله افزایش دهیمو از این تعداد نیز حداقل ۲۰ الی ۲۵ مدرسه سالانه داشته باشیم و این مدارس را در نقاط مختلف کشور احداث خواهیم کرد و هر استانی که به ما اعلام آماگی کنند، این مدارس را در آنجا راه‌اندازی می‌کنیم.
مؤسس مؤسسه مردم نهاد بیت الاحزان بر لزوم همکاری تمام مدیران و مسئولان شعب مؤسسه جهت اجرای این طرح‌ تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم این طرح را اجرا کنیم و ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ نفر را در «طرح رحله» در  تابستان ۹۴ جذب کنیم و یک سوم آن‌ها را راهی مدارس شبانه‌روزی یکساله کنیم، می‌توان گفت در طول سال حداقل ۵۰۰ حافظ کل قرآن تربیت خواهیم کرد یعنی شاهد رشد چشمگیری در بحث تربیت حفاظ خواهیم بود.
وی همچنین با تأکید بر اینکه جهت اجرای این طرح نیاز به همکاری و مساعدت خیراندیشان و مسئولان داریم، گفت: در هر شهری که بخواهیم این مدارس را راه‌اندازی کنیم باید ابتدا مسئولان و خیران آن شهر به ما نیز کمک کنند تا بتوانیم موفق شویم.

موفقیت ۹۸ درصدی مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ
حجت‌الاسلام شاهسونی فعالیت مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این مدارس ۹۸ درصد موفقیت داشتیم که بسیار عالی جواب داده است  وبحمدلله موفق شده ایم کسانی را تربیت کنیم که دارای اخلاق و رفتاری قرآنی و حرکت جهادی و تربیت صحیح دینی هستند لذا باید بر روی این قسمت سرمایه‌گذاری کرد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با تأکید بر اینکه اگر انقلاب اسلامی ما بخواهد باقی بماند، نیاز به یک انقلاب قرآنی دارد، افزود: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود یعنی همان انقلاب قرآنی باید به وجود آید و ما امیدوار هستیم که طلایه‌داران این انقلاب باشیم که این عملیات را با پرچم یا زهرا(س) شروع کردیم.
وی در ادامه به «طرح لبیک»  این مؤسسه اشاره کرد و گفت: این طرح نیز به‌مناسبت نامگذاری سال برنامه‌ریزی کردیم و می‌خواهیم حفظ قرآن را به‌صورت مقطع‌ به مقطع انجام دهیم که این طرح نیز دارای شماره می‌شود به عنوان مثال لبیک۱، لبیک ۲ و غیره و سالی دو بار در ابتدای هر ترم این طرح آغاز می‌کنیم.
حجت‌الاسلام شاهسونی اظهار کرد: پیشنهاد شده است طرح لبیک با حفظ ۳ جزء قرآن همراه شود و در ترم اول حفظ سوره‌های «یس»، «حجرات» و «واقعه» همراه با مفاهیم، تجوید وغیره و ترم دوم حفظ سوره «بقره» تا ۲۵ صفحه و ترم سوم ادامه سوره «بقره» که ۲۴ صفحه است هر جلسه یک صفحه از آن حفظ شود و می‌خواهیم همگان در این طرح شرکت کنند.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این طرح حداقل ۵ الی ۶ هزار نفر در شعبه‌ها ثبت نام کنند و از میان ۱۳۷ شعبه، شعبه‌های برتر در این طرح تجلیل خواهند شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود به چشم‌انداز قطب قرآنی شدن استان فارس اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که تمام استان‌ها هر کدام در رشته‌ای تبدیل به قطب قرآنی کشور شوند تا در نهایت نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قطب قرآنی دنیا شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات