طرح ملی رحله ویژه حفظ شبانه‌روزی قرآن در اوقات فراغت تابستان امسال به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به برگزاری این طرح در سال ۹۹ گفت: امسال در ۱۴ مرکز نام‌نویسی انجام شد و مجموعا ۳۶۸ نفر برای حضور در طرح نام‌نویسی کردند.

سیاری از کاهش داوطلبان طرح رحله درسال جاری خبر داد و گفت: میانگین استقبال از طرح تا سال گذشته حدود دو هزار نفر بود که این عدد امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین تبلیغات کمتر با کاهش قابل توجهی روبرو بود.

باتوجه به شیوع کرونا امکان تضمین سلامت شرکت‌کنندگان حتی در مناطق سفید هم وجود ندارد

وی ادامه داد: از آنجایی بسیاری از خانواده‌ها دغدغه بیماری کرونا را داشتند و اینکه شرایط به قدری مبهم است که نمی‌توان مسئولیت سلامت افراد را حتی در مناطق کاملاً سفید تضمین کرد، از این رو به فکر این افتادیم که به دنبال راه دیگری برای برگزاری طرح باشیم.

کاهش زمان طرح به چهل روز و حفظ یک جزء قرآن به صورت مجازی

سیاری از پیشنهاد برگزاری مجازی طرح در ستاد طرح ملی رحله خبر داد و گفت: موضوع برگزاری طرح به صورت مجازی در ستاد طرح مطرح شد، نهایتاً با برگزاری طرح به صورت مجازی موافقت شد، البته قبل از آن هم مدت زمان طرح به یک ۴۵ روز کاهش یافته بود و اجزاء طرح هم از چهار جزء به دو جزء کاهش پیدا کرده بود.

دبیر طرح رحله ادامه داد: باتوجه به برگزاری طرح به صورت مجازی امسال برنامه با محوریت حفظ یک جزء از قرآن کریم برگزار می‌شود. همچنین مدت زمان طرح هم به چهل روز  کاهش یافت.

از سرگیری نام نویسی جهت داوطلبان جدید

این حافظ کل قرآن کریم به دیگر مصوبه ستاد طرح ملی رحله در خصوص از سرگیری ثبت نام جهت طرح مجازی خبر داد و افزود: برخی داوطلبان به دلیل حضوری بودن طرح ثبت نام نکرده بودند و با توجه به تغییرات جدید و مجازی شدن طرح، تصمیم بر آن شد که از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ تیرماه نام نویسی در طرح رحله مجازی از سر گرفته شود تا این دسته از داوطلبان نیز امکان حضور در دوره را داشته باشند.

امکان حضور خواهران فراهم شد
دبیر طرح ملی رحله افزود: با توجه به اینکه طرح به صورت مجازی برگزار می شود و ما به زیر ساخت های فیزیکی جهت برگزاری نیازی نداریم خواهران نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند. قرآن آموزان جدید الورود از جزء یک قرآن کریم شروع و قرآن آموزان قدیمی ضمن تثبیت محفوظات قبلی خود به حفظ ادامه محفوظات خود می‌پردازند.

برگزاری کلاس‌ها بر بستر نت و به صورت تلفنی

وی در خصوص نحوه برگزاری طرح گفت: سامانه‌ای را در نظر گرفته‌ایم که بر بستر وب و ارتباط تصویری آنلاین کلاس‌ها برگزار شود، البته با توجه به اینکه برخی از قرآن‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار ساکن هستند و امکان دسترسی به اینترنت را ندارند بخشی از برنامه‌ها به صورت تلفنی از سوی اساتید پی‌گیری می‌شود.

علاقمندان می‌توانند جهت اطلاع از جزئیات و نام نویسی در طرح رحله مجازی به این صفحه مراجعه کنند.

به صفحه اینستاگرام مؤسسه بیت الاحزان بپیوندید:

 https://www.instagram.com/beytolahzan.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات