اطلاعات شعبه بنارویه موسسه قرانی بیت الاحزان

بیت الاحزان حضرت زهرا (س ) شعبه بنارویه از مهرماه ۱۳۸۵ با تشکیل کلاسهای روانخوانی، تجوید، مفاهیم و همچنین تشکیل کلاسهای مکتب النور که با استقبال بی نظیر مردم در شهر بنارویه روبرو شد آغاز به کار کرد. در همان سال اول ۵ نفر از خواهران موفق به حفظ کل قرآن در طول یک سال شدند. این موفقیت به نوبه خود در سطح شهرستان کم نظیر بود و مورد تحسین بسیاری از بزرگان و علما بخش و حتی شهرستان قرار گرفت.

شایان به ذکر است که شعبه بنارویه در چهار بخش که به قرار ذیل است فعال می باشد:

۱- خواهران

۲- برادران

۳-پیش دبستانی و مدرسه دبستان یاس نبی

۴- واحد اداری 

بیت الاحزان بنارویه در حال حاضر دارای ۳ ساختمان که یکی از آنها در زمینی به مساحت۲۰۰۰ متر مربع  و با زیربنای ۵۵۰ متر مربع و در ۲ طبقه می باشد. 

واحد برادران

در ادامه فعالیتها و در سال بعد واحد برادران هم با برگزرای کلاسهای روان خوانی و تجوید کار خود را آغاز کرد و در همان شروع کار توانست تعداد ۲۰۰ قرآن پژوه را جذب کند. با ادامه این روند و برنامه ریزی مدون و جذب ۲ نیروی مربی برادر علاوه بر منظم شدن کلاسها، طرح برنامه ۱ ساله واحد برادران را که شامل بخش های آموزشی، فرهنگی، جذب کمک خیرین نیز آغاز شد. گفتنی است واحد برادران در شیفت شب و از ساعت۳۰ /۱۹  الی ۲۳ فعالیت می کند.

واحد خواهران

واحد خواهران که از همان ابتدا فعالیت های خود را با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد آغاز کرد بعد از ۶ سال فعالیت، تعداد۴۳۰ حافظ را در مقاطع ۱ تا ۳۰ جزء تربیت کند. در این واحد کلاسهای  روانخوانی، تجوید، مفاهیم ۱ و۲ و ۳، تدبر و حفظ قرآن برگزار می شود.

دستاوردهای این واحد :

*کسب رتبه های اول تا سوم استانی ۹ نفر در سال ۹۰- ۹۱

* کسب مقام اول مسابقات دانش آموزی استانی و راهیابی به مسابقات کشوری سرکار خانم مینا اکبری- مسابقات مدارس رشته قرائت و حفظ  ۱ تا۲۰ جزء

* حضور در مسابقات مرحله ای شهرستان و استان بیت الاحزان

* شرکت در مسابقات اوقاف و مدارس و بسیج و راهیابی به مسابقات کشوری . برگزاری مسابقات کتاب خوانی غدیر   و غیره …

 

واحد مدرسه یاس نبی (س)

این واحد که قبلا با اسم مکتب النور فعالیت می کرد که در سال ۱۳۸۵ با تعداد ۷ نفر نونهال در شهر بنارویه شروع به فعالیت کرد که در سال بعد به تعداد ۶۰  نفر افزایش یافت و در سال ۸۷ به ۸۰ نفر  و ادامه پیشرفت این روند در سال ۹۱ به ۱۶۰ نفر افزایش پیدا کرده است .

واحد اداری

این واحد در ساختمانی مجزا در حال فعالیت می باشد که شامل بخشهای مدیر داخلی، آموزش، مالی، بایگانی، کنترل اموال و فرهنگی  می باشد. مدیریت این واحد نیز با برنامه ریزی و هماهنگی بین همه واحد ها توانسته است با وجود همه مشکلات شعبه بنارویه را به جایگاه واقعی خودش برسانند.  

    

نمودار فعالیت کلاسهای آموزشی قرآن

 

سال

از سال ۸۵ تا ۹۱

سال ۹۱

 

نوع رشته

حفظ تخصصی

تعداد حافظان

ترجمه و مفاهیم ۱و ۲ و۳

تجوید

عربی خوانی

مهد و پیش دبستانی

مدرسه یاس نبی

تعدادحافظان کل

خواهران

۵

۴۱۰

۳۸۰

۴۰۰

۴۱۷

۷۵۰

۱۱

۲۱

برادران

۱

۶

۵۵

۶۵

۱۹۵

 

 

 

                                        

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات