حجت الاسلام شاهسونی در نشست مسئولان و مدیران مراکز شبانه روزی بیان کرد:
حجت الاسلام شاهسونی در نشست مسئولان و مدیران مراکز شبانه روزی: شرکت کنندگان حفظ تخصصی قرآن می‌توانند بدون حضور در کلاس سال تحصیلی را بگذرانند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، نشست مسئولان و مدیران مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم مؤسسه قرآنی بیت الاحزان پنجشنبه گذشته ۱۴ مهرماه در شهر مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان در این نشست یکی از دلایل اقبال کمتر برخی دانش آموزان به مراکز شبانه روزی حفظ یکساله را ترس از دوری یکساله از مدرسه و عقب افتادن از دروس عنوان کرد و گفت: علیرغم این که طبق قوانین مراکز شبانه روزی یکساله، عدم اشتغال به تحصیل یکی از شرایط اصلی این دوره است ولی طبق ظرفیتی که در آئین نامه ساماندهی وظایف و اختیارات کمیسیون های خاص آموزش و پرورش پیش بینی شده است دانش آموزان این مراکز می‌توانند بدون حضور در کلاس درس و تنها با شرکت در آزمون پایانی آموزش و پرورش در شهریور ماه، سال تحصیلی مدرسه خود را نیز بگذرانند.

وی در تشریح بیشتر این موضوع گفت: طبق بند ۶ ماده ۴ آئین نامه ساماندهی وظایف و اختیارات کمیسیون های خاص که در سومین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۹۴/۱۱/۷ به تصویب رسیده است، صدور مجــوز ثبــت نــام و ادامه تحصیــل، بــدون حضــور در کلاس، صرفـا بـرای دانش آمـوزان روزانـه کـه از طریـق مراجـع ذیصـلـاح مــورد تأییــد وزارت آمــوزش و پــرورش، در دوره تخصصــی حفــظ قــرآن کریــم پذیرفتــه شــده اند به وظایف و اختیارات کمیسیون خاص مناطق و نواحی اضافه شده است. به این ترتیب قرآن آموزان مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت الاحزان می‌توانند در صورت تمایل با استفاده از این ظرفیت بدون اخذ مرخصی تحصیلی یا انصراف از تحصیل به حفظ قرآن در مراکز شبانه روزی یکساله بپردازند و پس از پایان حفظ در فرجه دو ماهه تا زمان برگزاری امتحانات آموزش و پرورش در شهریورماه به مطالعه دروس مدرسه خود بپردازند و با شرکت در آزمون شهریور ماه آموزش و پرورش، بدون حضور در کلاس درس، پایه تحصیلی خود را نیز طی کنند.

شاهسونی به تجربه موفق این امر در یکی از مراکز شبانه روزی بیت الاحزان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برخی قرآن آموزان مرکز شبانه روزی حضرت زینب کبری(س) نی ریز از این شیوه استفاده کردند و موفق شدند در طول این یک سال علاوه بر حفظ کل قرآن، پایه تحصیلی خود را نیز با موفقیت بگذرانند.

در این نشست موضوعاتی همچون تقویم آموزشی سال جدید تحفیظی مراکز شبانه روزی، برنامه ریزی در خصوص جذب قرآن آموزان به مراکز و تأمین منابع مالی پایدار بحث و گفتگو شد.

علاقمندان به مشاهده بند مذکور در آئین نامه ساماندهی وظایف و اختیارات کمیسیون های خاص آموزش و پرورش در پورتال شورای عالی آموزش و پرورش می‌توانند بر روی این لینک کلیک کنند.

جهت دریافت فایل آیین نامه ساماندهی وظایف و اختیارات کمیسیون های خاص بر روی این لینک کلیک کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام
دانش آموزانی که در مدارس نمونه دولتی با آزمون پذیرفته شده اند چنانچه در امتحانات شهریور ماه شرکت نکنند آیا بدون آزمون مجدد در همان مدرسه برای یکسال تحصیلی پذیرفته می‌شوند؟