عضو هیئت مؤسس بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن در رابطه با اهداف این بنیاد بیان کرد: ساماندهی فعالیت‌های حفظ قرآن در کشور و تحقق نهضت حفظ قرآن از اهداف اصلی راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، از اعضای هیئت مؤسس بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن گفت: ساماندهی فعالیت‌های حفظ قرآن در کشور از اهداف اصلی راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن است زیرا در حال حاضر با توجه به وجود تشتت‌ بین ارگان‌های دولتی، مؤسسات و مراکز قرآنی و … ، آمار دقیقی از تعداد حفاظ قرآن وجود ندارد و نمی‌توان به این آمار دست یافت.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور و اینکه اقدامات خاص و عملی در این حوزه انجام نشده است، مؤسسات قرآنی کشور که در حوزه حفظ قرآن دارای تجربه هستند به فکر راه‌اندازی یک بنیاد در راستای عملی کردن این هدف افتاده و بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن را راه‌اندازی کردند.

ترویج حفظ قرآن در جهان اسلام؛ هدف بین‌المللی بنیاد حفظ قرآن

مدیرمسئول مؤسسه بین‌الاحزان حضرت‌ زهرا(س) استان فارس در رابطه با بُعد بین‌المللی این بنیاد اظهار کرد: تبلیغ و حفظ قرآن در جهان اسلام یکی دیگر از اهداف این بنیاد در آینده است و زمانی که این بنیاد استحکام داخلی پیدا کرد و فعالیت‌های خود را انسجام بخشید این هدف نیز دنبال می‌شود.

حمایت از مؤسسات قرآنی فعال در حوزه حفظ قرآن

وی در ادامه تصریح کرد: کسب امتیازات برای حفاظ و فعالان قرآنی، حمایت از مؤسسات قرآنی که در زمینه حفظ قرآن فعالیت می‌کنند، اتحاد و انسجام بین مؤسسات، تبادل اطلاعات بین مراکز قرآنی و … از دیگر اهداف این مؤسسه در آینده هستند.

شاهسونی افزود: ثبت بنیاد، اخذ مجوز، تشکیل هیئت مدیره که مقدمات آن انجام شده، جمع‌آوری اطلاعات از حوزه حفظ قرآن کشور، تشکیل خیران قرآنی، جذب بودجه از سوی ارگان‌ها و … از برنامه‌های اولویت دار این بنیاد هستند.

ایجاد تغییر و تحول در نظام آموزشی حفظ قرآن با راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن

وی در رابطه با آینده این بنیاد بیان کرد: با توجه به اینکه بانیان این بنیاد از مؤسسات تأثیرگذار کشور هستند، آینده روشنی را می‌توان برای این بنیاد پیش‌بینی کرد.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه ایجاد تغییر و تحول در نظام آموزشی حفظ قرآن کشور یکی از برنامه‌های اصلی این بنیاد است، اظهار کرد: قطعا بعد از ثبت مؤسسه بنیاد اقدام به عضو گیری خواهد کرد، انتظاری که از مؤسسات حفظ قرآن وجود دارد این است که با عضویت در این بنیاد و همکاری با این مرکز نهضت حفظ قرآن را در کشور به‌صورت جدی پیگیری کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات