نخستین روز از نشست سالانه مسئولان و مدیران بیت الاحزان، در سالن همایش‌های مرکز فرهنگی، آموزشی و بصیرت افزایی امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، نخستین روز از نشست سالانه مسئولان و مدیران بیت الاحزان، صبح روز گذشته ۲ تیرماه در سالن همایش‌های مرکز فرهنگی، آموزشی و بصیرت افزایی امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد.

در ابتدای این نشست که ۱۳۰ نفر از مسئولان و مدیران شعب و مراکز حفظ همراه با تحصیل مؤسسه حضور داشتند، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی ضمن خوش آمد به حاضرین با اشاره به آیه شریفه «و قل جاء الحق و زهق البالطل، ان الباطل کان زهوقا» گفت: برخی شعر دیو چو بیرون رود فرشته در آید را ترجمه این آیه می‌دانند اما در واقع ترجمه صحیح این آیه این است که هنگامی که حق آمد، باطل می‌رود. یعنی تا زمانی که ما حق را تقویت نکنیم مبارزه با باطل اثر چندانی نخواهد داشت.

علیرضا شاهسونی- نشست مسئولان و مدیران بیت الاحزان

در ادامه نشست، محمد رضایی شریف آبادی موسس و مدیر خیریه جهادی منادیان رحمت طی سخنانی به راهکارهای جذب حامی جهت فعالیتهای خیرخواهانه و زیرساخت‌ها و عوامل تأثیرگذار بر آن پرداخت.

وی ضمن انتقاد از برخی شیوه‌های غلط جهت در فعالیت‌های جهادی، دلیل فقیرتر شدن مردم علیرغم فعالیت‌های جهادی گروه‌های جهادی را طرز فکر خود فقرا بیان کرد و گفت: تا زمانی که طرز فکر خود فقرا تغییر نکند اتفاق خاصی نخواهد افتاد و جهت تغییر این طرز فکر باید روی نسل بعدی کار فرهنگی صورت پذیرد تا امکان متوقف کردن چرخه فقر میسر شود.

این فعال جهادی تأکید کرد: طی تجربیات و مطالعاتی که در این مدت داشته‌ام، اگر قرار است چرخه فقر کاهش پیدا کند باید قرآن و به خصوص سبک زندگی قرآنی در بین اقشار جامعه ترویج شود.

محمد رضایی- نشست مسئولان و مدیران بیت الاحزان

رضایی با بیان این که جذب حامی و حفظ او یک مهارت است گفت: جهت جذب حامی نیاز به زیرساخت‌هایی داریم که اولین و مهم‌ترین زیرساخت آن تقواست؛ فلذا چنانچه هنگام گزارش فعالیت‌ها و یا مشکلات مناطق محروم به آسیب‌هایی همچون سیاه نمایی و دروغ مبتلا شویم قطعا در اعتماد حامی به ما و کسب رضایت خداوند بزرگ خلل ایجاد خواهد شد.

مدیر خیریه جهادی منادیان رحمت نکته مهم دیگر را دقت در خرجکرد مبالغ اهدائی عنوان کرد و گفت: اکثر خیرین مبالغ اهدایی را با زحمت به دست آورده‌اند فلذا باید در خرجکرد آن بسیار دقت کنیم و از صرف آن در موارد غیر ضرور خودداری کنیم و گزارش دقیق نحوه خرج مبلغ را ارائه دهیم.

وی دیگر زیرساخت مهم در جذب حامی مالی را اخلاص عنوان کرد و افزود: چنانچه اخلاص در فعالیت ما مشاهده نشود و از عدم تشویق فعالیت خود توسط دیگران ناراحت شویم اخلاص ما دچار خدشه جدی است.

نشست مسئولان و مدیران بیت الاحزان

این فعال جهادی دیگر زیرساخت مهم را رعایت اخلاق و آداب معاشرت در برخورد با حامیان مالی عنوان کرد و گفت: تواضع در برخورد، ارتباط با همه انسان‌ها با همه گرایشان سیاسی و اعتقادی، خوش قولی و پرهیز از خلف وعده، زیبا صحبت کردن، رعایت وقت افراد، حلیم و صبور بودن و ارتباط مستمر و صمیمانه با حامی از جمله عوامل بسیار مهم در موضوع آداب معاشرت می‌باشد.

رضایی پرهیز از تجمل گرایی و انجام کار با بهترین کیفیت را دو زیرساخت مهم دیگر در جذب حامیان مالی خواند و در ادامه مباحثی در خصوص عوامل تأثیر گذار در جذب حامی مالی را بیان کرد.

قاسمعلی عمادی معاون امور مالی و اداری مؤسسه بیت الاحزان دیگر سخنران این نشست بود.

قاسمعلی عمادی- نشست مسئولان و مدیران بیت الاحزان

وی ضمن گلایه از عدم همکاری مطلوب برخی شعب در تکمیل اطلاعات مالی خود در سامانه امور مالی مؤسسه هشدار داد: با توجه به قوانین و روند جدید وزارت اقتصاد و امور دارایی و سازمان مالیات در سال‌های اخیر، چنانچه بحث نظم بخشی مسائل مالی برخی شعب به شکل مطلوبی انجام نشود در آینده نزدیک شاهد ایجاد مشکل جدی در روند فعالیت‌های کلی مؤسسه از لحاظ قانونی خواهیم بود.

عمادی همچنین به راه اندازی سامانه جدی امور خیرین در مؤسسه پرداخت و گفت: امیدواریم با استفاده از این سامانه، شعب مؤسسه بتوانند با استفاده از این نرم افزار در جذب خیرین و ساماندهی و نظارت بر شیوه تعامل با خیرین قدم‌های رو به جلویی بردارند.

انتقال تجربیات موفق شعب بنارویه و فسا توسط دادخدا زینلی مسئول شعبه بنارویه و قدمعلی ابوالحسنی مسئول شعب بیت الاحزان شهرستان فسا از دیگر برنامه‌های روز اول نشست دو روزه مسئولان و مدیران بیت الاحزان بود.

قدمعلی ابوالحسنی- نشست مسئولان و مدیران بیت الاحزاندادخدا زینلی- نشست مسئولان و مدیران بیت الاحزان

گفتنی است این نشست امروز نیز ادامه خواهد داشت.

مشاهده گزارش تصویری

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات