طی نشستی با حضور مدیران و مسئولین مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس و حجت الاسلام والمسلمین شاهسونی مقرر شد «مدارس پیش حوزوی» حفظ قرآن در طول یک سال در حوزه های علمیه فارس راه اندازی شود.

طی نشستی با حضور مدیران و مسئولین مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس و حجت الاسلام والمسلمین شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) مشکلات و موانع بسط آموزه های قرآنی در حوزه های علمیه بررسی  و مقرر شد «مدارس پیش حوزوی» حفظ قرآن در طول یک سال در حوزه های علمیه فارس راه اندازی شود.

در این نشست حجج ‌الاسلام و المسلمین رحیمی صادق، رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه فارس، متوسلیان، معاونت تبلیغ صفایی، مدیر آمار و بررسی و فولادی، معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه فارس میزبان حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) بودند تا راههای بسط آموزه های قرآنی در حوزه های علمیه استان بررسی شود.

درابتدا حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزهای علمیه استان فارس، ضمن خیر مقدم به مدیر مؤسسه بیت الاحزان از تلاش های مستمر شاهسونی برای گسترش فرهنگ قرآنی تجلیل و هدف از برگزاری این نشست را ارتقاء بخشی سطح علمی طلاب در زمینه های قرآنی به ویژه حفظ قرآن کریم بیان کرد. وی همچنین از مشکلات قرآنی حوزه های علمیه سخن گفت و اظهار داشت می بایست برای تربیت ده میلیون حافظ قرآن و تحقق فرامین رهبر انقلاب، مسؤلین با همتی مضاعف این مهم را دنبال نمایند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در طی این سالها  بحث قرآنی حوزه های علمیه با نگرش و رویکرد جدید دنبال می شود. ما برآن هستیم که طلاب حوزه های علمیه خصوصاً طلاب پایه های اول و دوم از نظر روخوانی و روانخوانی (تجوید قرآن کریم) به حد مطلوب و خوبی برسندکه این امر با راه اندازی مدرسه حفظ قرآن ویژه طلاب به تقویت مباحث قرآنی در حوزه های علمیه منجرخواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های انجام شده توسط این مؤسسه، در خصوص مراحل و برنامه های لازم جهت راه اندازی مدارس و تدوین محتوای درسی و چگونگی حفظ قرآن در یک سال مطالبی را بیان و اعلام کرد این مؤسسه آمادگی لازم را برای همکاری های دو جانبه و حتی چندجانبه با ارگان ها و سازمان های دینی، فرهنگی و قرآنی  دولتی و غیر دولتی در زمینه گسترش و تثبیت فرهنگ  قرآنی را دارد.

در ادامه گفتگوها مقرر شد تا طرح «مدارس پیش حوزوی » حفظ یکساله قرآن  به مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ارائه و در صورت قبولی، این طرح ابتدا در استان فارس و سپس در صورت موفقیت در کل کشور اجرا شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآنی کشور  همچنین افزود: در این نشست به این جمع بندی رسیدیم که بر این اساس طلاب در ابتدای ورود به حوزه علمیه وارد این مدارس شده و در طول یک سال به امر حفظ و تفسیر کل قرآن کریم همت خواهند گمارد و سپس با فراغ بال در حوزه های علمیه با دلی آکنده از علوم قرآنی دروس حوزوی خود را ادامه دهند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات