حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از مدارس شبانه‌روزی حفظ کل قرآن موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در دهستان خیر استهبان بازدید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حجت‌الاسلام علی محمدی امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان قرآنی استهبان که با محوریت بازدید از فعالیت‌های قرآنی موسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از مراکز برتر و پیشرو کشور در حفظ قرآن انجام شد، با حافظان قرآن دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان اوقاف کشور در ابتدای بازدید خود که حجت‌الاسلام موسوی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان فارس نیز حضور داشت، از مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام حسن مجتبی(ع) در روستای لای خرمی دهستان خیر که در آن ۲۴ نفر از جوانان پسر از نقاط مختلف کشور مشغول حفظ کل قرآن هستند، بازدید کرد.

حجت‌الاسلام محمدی همچنین از ساختمان مرکزی موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در روستای ماهفرخان خیر که دارای ۱۶۵ شعبه در ۱۲ استان کشور است بازدید و با کارکنان آن گفت‌وگو کرد.

وی همچنین با حضور در روستای قرآنی محمدآباد، از حوزه علمیه این روستا و همچنین مدرسه‌شبانه‌روزی حفظ قرآن آن که در مجموع ۵۰ نفر مشغول تحصیل و حفظ کل قرآن هستند بازدید کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در حاشیه این دیدار در جمع فعالان قرآنی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان با قدردانی از تلاش‌های حافظان و مربیان قرآن کریم این موسسه قرآنی اظهار داشت: قرآن نور و چراغ هدایت در جامعه است و این کتاب الهی برای همه زمان‌ها روشنگر تمام نسل‌های بشر است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به جایگاه و اهمیت حفظ کلام وحی بیان کرد: حافظان قرآن کریم در حقیقت پرچم داران خط بزرگ الهی هستند که تدبر در آیات این کتاب آسمانی و بصیرت در شناخت مسائل روز بر مبنای خط امام و رهبری باید مورد توجه تمامی حافظان و فعالان قرآن کریم باشد .

محمدی همچنین بر شناسایی استعدادهای قرآنی و پرورش آنها در جهت هدایت جامعه تأکید کرد و افزود: حفظ قرآن کریم و آموزش و پرورش حافظان و قاریان توفیق و افتخار بزرگی است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می شود.

در این بازدید حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیرموسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و عضو شورای عالی توسعه قرآنی کشور به معرفی این موسسه قرآنی و توانمندی‌های آن پرداخت.

شاهسونی از نمونه‌های بارز تربیت حافظ قرآن در موسسه قرآنی بیت‌الاحزان را تربیت افرادی از جمله مجتبی فردفانی عنوان کرد و گفت: این حافظ نخبه قرآن کشور در سال گذشته مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته حفظ را کسب کرد.

شاهسونی بیان کرد: همچنین بسیاری از خواهران و بردارانی که در موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حافظ قرآن شده‌اند در مسابقات داخلی و خارجی صاحب عناوین شده‌اند.

براساس این گزارش، بازدید از دانشگاه علوم قرآن و حدیث استهبان، حضور در جمع نمازگزاران استهبان، زیارت امامزاده پیرمراد(ع) و بازدید از دارالقرآن این امامزاده به همراه بازدید از مدرسه شبانه‌روزی خواهران حضرت زینب(س) موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به استهبان بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات