وَالبَاقیاتُ الصَّالِحَاتُ خَیرٌ عِندَ رَبِّکَ ثَوَاباً وَ خَیرٌ أَمَلاً. کهف/46

 

وقف از باسابقه ترین میراث ارزشمند اسلامی است که از صدر اسلام تاکنون در همه جوامع مسلمان به شدت مورد توجه بوده است و به رغم همه فراز و نشیب ها، حوادث، دگرگونی ها و تلاطم هایی که در عمر طولانی خود با آنها دست به گریبان هستیم، دستاوردها و آثار بسیار ارزشمند و موثری در زمینه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … بر جای گذاشته است؛ اما بیشتر موقوفات در زمینه بزرگداشت اهل بیت (علیهم السلام) و مفاهیم دینی بوده و کمتر به وقف در راه قرآن پرداخته شده است. با این حال با توجه به فعالیت های مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، طی سال های اخیر، افراد خیراندیشی به این سنت حسنه در راه قرآن اهتمام ورزیده و بخشی از اموال و املاک خود را در راه گسترش فعالیت های قرآنی به نام مؤسسه بیت الاحزان وقف نموده اند.

به گزارش پایگاه خبری مؤسسه بیت الاحزان، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان از وقف قطعه زمین کشاورزی در روستای قرآن آباد خبر داد و اظهار کرد: تلاش می کنیم خیرین و واقفین ارجمند به وقف در راه قرآن توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان در تشریح این خبر گفت: آقای علی شاهسونی فرزند شهید ولی شاهسونی قطعه زمین کشاورزی با ۵۷ اصله درخت انجیر در نیم هکتار زمین را وقف مؤسسه نمود.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور همچنین افزود: این جوان ۳۰ ساله محمد آبادی با اینکه از نظر مالی بضاعت چندانی ندارد و کمتر کسی در سن ایشان اقدام به وقف می کند، این سنت خداپسندانه را انجام داده است که این جای بسی تقدیر دارد.

شاهسونی در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که تاکنون با تلاش های فکری و اقتصادی خود باعث رونق فعالیت های مؤسسه شده اند، از کلیه متنفذین و خیراندیشان جهت وقف در راه قرآن دعوت نمود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات