قرآن آموزان و حافظان بیت الاحزان شهید لاجوردی نی ریز در مسابقات قرآن کادر و سربازان وظیفه و همچنین مددجویان زندان‌های استان خوش درخشیدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، مرحله استانی بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی کارکنان مرد و زن و سربازان وظیفه زندان‌های استان فارس، به میزبانی اداره کل زندان‌های فارس در حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار شد.

در این دوره از مسابقات شاهد درخشش قرآن آموزان و حافظان بیت الاحزان بودیم و افشین ترکی رتبه دوم رشته قرائت قرآن کریم، امید گل بو رتبه سوم رشته ترتیل و یوسف کوشکی رتبه اول رشته ترجمه و تفسیر نهج البلاغه را در بخش کارکنان کسب کردند و در بخش سربازان وظیفه نیز روح الله علیخانی رتبه سوم دعاخوانی را از آن خود کرد.

همزمان با این مسابقات، مددجویان زندان‌های فارس نیز با یکدیگر به رقابت پرداختند که دو نفر از مددجویان زندان نی‌ریز که قرآن آموز شعبه بیت الاحزان شهید لاجوردی نی‌ریز می‌باشند رتبه‌های اول حفظ یک جزء و دوم حفظ کل را به خود اختصاص دادند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز گفت: قرآن عامل هدایت بشریت و نجات وی از دردهاست، هرجا که ما راه زندگی را گم کنیم و به بی‌راهه برویم آن درد است که درمانش در گرو تمسک به قرآن قرار دارد.

دکتر محسن انصاری افزود: در تمسک به قرآن باید به سخن حضرت پیامبر اعظم (ص) توجه و عمل کرد که فرمود: قرآن و عترت ثقلین هستند که از یکدیگر جدا نمی‌شوند تا در جنت و در کنار حوض کوثر به حضرتش بپیوندند، این بدان معناست که توجه به قرآن بدون توجه به معصومین علیهم السلام و یا توجه به معصومین بدون نگاه و عمل به قرآن موجب هدایت نیست و عنصر هدایت آن زمان جریان می‌یابد که ثقلین را به معنی واقعی درک نموده و محفوظ بداریم.

وی همچنین تصریح کرد: در این دوره از مسابقات در حوزه استان فارس مجموعاً بیش از ۱۰۰ قرآن پژوه در رشته‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی گفت: هدف از برگزاری مسابقات مانوس نمودن زندانیان با قرآن و آموزه‌های قرآنی است تا در عمل به فرمایش پیامبر اعظم که فرمودند: مومن کسی است که قرآن را بیاموزد و به آن عمل کند، شاهد تحقق رویکرد نگهداری توحیدی و دین محور کارکنان و سربازان وظیفه و تبدیل قرآن به الگوی اصلاح و تربیت باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات