مدیر موسسه بیت الاحزان:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، حجت الاسلام شاهسونی مدیر موسسه بیت الاحزان با بیان اینکه جایگاه حفظ قرآن در کشور ما آنچنان که شایسته است نهادینه نشده است گفت : اگر می‌خواهیم بسیاری از ناهنجاری ها در کشور حل شود باید حفظ قرآن دغدغه مسئولان و دست اندرکاران باشد و به نحوه شایسته در این حوزه فعال نبوده ایم

شاهسونی در برنامه گفتگوی جمعه شبکه قرآن سیما گفت : اگر بخواهیم واقعیات را در نظر بگیریم اتفاق خاصی صورت نگرفته است و فاصله زیادی تا رسیدن به جامعه آرمانی قرآن محور داریم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند کشور اسلامی ایران باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشد اما به استناد آمار تعداد حافظان سالانه رقمی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر است و از بین بیش از ۲۰۰۰ موسسه قرآنی در کشور فعالیت حدود ۱۰۰ موسسه در زمینه حفظ است که چندان مطلوب نیست.

وی گفت : رسیدن به حافظان دهها میلیونی عزمی همگانی می طلبد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود : حفظ قرآن اگر در جامعه ما عملی شود بسیاری از نابهنجاری های اجتماعی حل می‌شود و برکات قرآن را شاهد خواهیم بود پس لازمه رسیدن به این شرایط دغدغه مندی مسئولان است و به فرموده رهبر معظم انقلاب یک جامعه قرآنی نفوذناپذیر است.

این حافظ قرآن به اهمیت حفظ قرآن در قرائت قرآن نیز اشاره کرد و گفت: قاری حافظ تسلط بهتری دارد در امر قرائت دارد و به گفته بسیاری از قاریان و اساتید مطرح بحث قرائت، حفظ قرآن کریم پایه‌ای برای تلاوت قرآن است و اصولا در بسیاری از کشورهای اسلامی مانند مصر این روند حاکم است.

وی گفت: توجه به این رویکرد باید در بین قاریان نیز شکل بگیرد و موسسات قرآنی نیز رویکردشان به جایگاه حفظ اینگونه باشد.

مدیر مسئول موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان به مشکلات فعالان قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از کسانی که در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند از مشکلات عدیده ای چون نداشتن بیمه رنج می برند و لازم است این چالش برطرف شود و درخواست ما توجه خاص مسئولان نسبت به معیشت فعالان قرآنی است.

وی به آغاز ثبت نام مراکز شبانه روزی حفظ یکساله و طرح ملی رحله بیت الاحزان نیز اشاره کرد و گفت: خرسندیم که استهبان ما با عنوان قرآنی بودن شناخته می‌شود و فعالیت های موسسه بیت الاحزان منحصر به حفظ قرآن کریم نیست و ما علاوه بر ۱۸۰ شعبه بیش از ۱۰۰ مهد و پیش دبستانی قرآنی هم داریم ضمن اینکه طبق رایزنی های صورت گرفته با آموزش و پرورش قصد راه اندازی مدارس حفظ قرآن در حین تحصیل را در سطح استان فارس و برخی دیگر از نقاط کشور داریم و دانش آموزان ما این فرصت را خواهند داشت که ضمن تحصیل علم، قرآن را نیز فرا بگیرند.

وی گفت : بنا داریم این مدارس را با تعداد ۴۰ مدرسه آغاز کنیم و به امید خدا در آینده ای نزدیک این رقم افزایش خواهد داشت و انتظار ما حمایت مسئولان در این زمینه است.

به گفته وی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا ( س ) با بیش از ۲۵ سال سابقه در تربیت قرآن آموزان فعالیت خود را از روستای محمد آباد استهبان آغاز کرده و امروز بیش از ۲۰۰ شعبه مختلف در داخل و خارج کشور دارد.

این مسئول به نقش خیرین و نیک اندیشان پیشبرد اهداف قرآنی نیز اشاره کرد و افزود : بیت الاحزان یک نهاد مردمی است و با توجه به مشکلات اقتصادی نیاز به حضور خیرین و موقوفات قرآنی را بیش از گذشته احساس می‌کنیم ضمن اینکه خواسته ما توجه ویژه مسئولان و دست اندرکاران به امور قرآنی است.

ویدیوی کامل این گفتگوی تلویزیونی در زیر قابل مشاهده است:

 

 

اشتراک در
اطلاع از
2 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام ، بسیار عالی نکات خوبی فرمودند
البته اگه همه ی موسسات قرآنی خودشان هم دغدغه حفظ را پیدا کنند انقلابی در حفظ خداهدشد

سلام خداقوت نکات بسیارعالی فرمودید