عضو مجلس خبرگان رهبری، در مراسم افتتاحیه بیت الحزان شعبه شهر ری، حضرت زهرا (س) را میزان حق و باطل بیان کرد و گفت: خدا با غضب فاطمه غضب می‌کند و با رضایتش خشنود می‌شود.

 

حضرت فاطمه (سلام الله علیها) میزان حق و باطل است

در این مراسم آیت‌الله احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را میزان حق و باطل بیان کرد و گفت: پیامبر همواره خطاب به حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌فرمود: خدا برای غضب تو غضب می‌کند و برای رضای تو خشنود می‌شود و فاطمه میزان حق و باطل است، امید است همه ما فاطمی باشیم.

قرآن آموزی نزد پدر برای حضرت زهرا (سلام الله علیها) به اندازه حسنین ارزش داشت

وی با اشاره به قرآن آموزی حضرت زهرا (سلام الله علیها) نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) همواره قرآن را نزد پدر می‌آموخت و این کار آنچنان برایش ارزشمند بود که می‌گفت آموختن قرآن نزد پدر برای من به اندازه حسنین ارزش دارد. پس مقام حضرت زهرا (سلام الله علیها) مقام معرفت است و به گفته ابن‌سینا اهل معرفت بعد از انبیاء اشراف اهل بهشت هستند.

آیت‌الله بهشتی روشن شدن عشق به قرآن در دل را بالاتر از حفظ و قرائت بیان کرد و گفت: اگر انسان قاری و یا حافظ قرآن باشد خوب است اما آنچه مهم است این است که باید حفظ و یا قرائت با معرفت همراه باشد و عشق به قرآن در دل روشن شود. حال مؤسسه بیت‌الاحزان عشق به قرآن را در دل شما به حرکت درآورده و امید است در این شهر که حرم اهل‌بیت (علیهمالسلام) است شاهد انس مردم با قرآن کریم باشیم.

نام بیت‌الاحزان پیشینه بزرگی دارد

وی با اشاره به دلایل انتخاب نام بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای این مؤسسه گفت: این نام پیشینه بزرگی دارد زیرا حضرت زهرا (سلام الله علیها) پس از رحلت پیامب (صلی الله علیه و آله و سلم) همواره در سوگ پدر می‌گریست تا جایی که این امر سبب اعتراض برخی از مردم شد و حضرت علی (علیهالسلام) کلبه‌ای را در قبرستان بقیع ساخت و حضرت زهرا (سلام الله علیها) هر روز به همراه حسنین (علیهمالسلام) به این کلبه می‌رفت و در سوگ پدر می‌گریست. این نام پیشینه بزرگی دارد و امید است شما قدر آن را بدانید و از این فرصت برای انس با قرآن استفاده کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات