مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از اجرای طرح‌های حفظ دو ماهه قرآن کریم در ۳ نقطه کشور عراق خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، با بیان اینکه در طول دو سال گذشته قرآن‌آموزانی از کشور عراق به این مؤسسه مراجعه کرده و موفق به حفظ کل قرآن شدند، گفت: هم اکنون این قرآن‌آموزان که قریب ۵۰ نفر بوده و حافظ کل قرآن شده‌اند متولی اجرای طرح‌های حفظ قرآن در عراق شده‌اند.

حفظ ۵ جزء قرآن طی دو ماه
وی از اجرای طرح‌های حفظ دو ماهه قرآن کریم در عراق خبر داد و افزود:‌ این طرح‌ها با عنوان طرح قرآنی «حضرت زهرا(س)» نام گرفته شده‌اند که در آن طی دو ماه قرآن‌آموزان ۵ جزء قرآن را حفظ می‌کنند.
شاهسونی ادامه داد:‌ بعد از آن قرآن‌آموزان برای حفظ کل قرآن یا به ایران مراجعه کرده و در مدارس شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان تحصیل خواهند کرد یا اینکه طی چند سال متوالی و هر تابستان ۵ جزء قرآن را حفظ می‌کند تا حافظ کل قرآن کریم شوند.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم از اجرای این طرح در ۳ نقطه عراق خبر داد و گفت: این طرح در حرم امامین عسکریین(ع)، بصره و سماوه متعلق به کشور عراق اجرایی خواهد.
وی با بیان اینکه این طرح کپی‌برداری طرح «رحله» بیت‌الاحزان است، گفت: سال گذشته این طرح تنها در حرم امامین عسکریین اجرا می‌شد اما امسال دو نقطه دیگر هم اضافه شده‌اند.
شاهسونی با تصریح اینکه ثبت‌نام این طرح از دوشنبه آینده آغاز خواهد شد، گفت: طرح قرآنی «حضرت زهرا(س)» تا پایان تابستان امسال ادامه خواهد داشت.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری خیران و مردم قرآن‌دوست عراق این طرح در سال آینده در تمام نقاط عراق اجرا شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات