گردهمایی اولياء قرآن‌آموزان و مربيان مؤسسه قرآنی مؤسسه پنج شنبه 9 آبان ماه در سالن اداره بهداشت استهبان با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدير مؤسسه و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

 

همزمان با هفته قرآن در شهرستان قرآنی استهبان جلسه انجمن اولیا و مربیان مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با حضور خانواده های قرآن آموزان مدارس شبانه روزی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اینترنتی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) مدیر مدارس شبانه روزی این مؤسسه قرآنی از برگزاری جلسه اولیاء قرآن‌آموزان و مربیان بیت الاحزان حضرت زهرا (س) خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر شاهسونی، مدیر مدارس شبانه روزی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در این گفتگو اعلام کرد: گردهمایی اولیاء قرآن‌آموزان و مربیان مؤسسه قرآنی مؤسسه پنج شنبه ۹ آبان ماه در سالن اداره بهداشت استهبان با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

وی افزود : در این مدارس سعی شده است تا قرآن آموزان علاوه بر آموزش مناسبت های دینی و قرآنی با سبک زندگی دینی، توجه ویژه به اهل بیت (ع) و تفسیر قرآن آشنا شوند تا بیش از پیش عامل به قرآن باشند. شاهسونی تربیت معلم مهاجر قرآنی و اعزام آنها به سایر نقاط کشور و سایر کشورهای جهان اسلام را نیز از دیگر برنامه های این مؤسسه برای گسترش فرهنگ قرآنی کشور دانست.

این حافظ و فعال قرآنی، هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی بیشتر اولیاء قرآن آموزان با عملکرد و گستره فعالیت های قرآنی انجام شده از سوی مؤسسه در سراسر کشور عنوان نمود.

وی همچنین با بیان اینکه در جامعه فعلی برای درک ارزش‌های قرآنی‌ و حفظ این کلام آسمانی توجه ویژه ای نیاز است تاکید کرد فعالیت های مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن با برنامه ریزی منسجم و زمانبندی مشخصی همراه است و نیازمند همکاری تنگاتنگ اولیاء قرآن آموزان هستیم تا ان شاءالله در پایان سال تحفیظی شاهد تربیت حافظان کل قران کریم باشیم.

وی یادآور شد با توجه به شکل گیری شخصیت انسان در سنین ۱۵ تا ۲۲ سال، تلاش بر آن است تا ان شاءالله شخصیت سازی بر پایه فرهنگ ناب محمدی باشد و در این راه نقش اولیاء و خانواده ها بی بدیل است.

 شاهسونی همچنین دیگر برنامه های این گردهمایی را بررسی انتقاد و پیشنهادات اولیاء قرآن آموزان و مربیان قرآن برای بهتر برگزار شدن برنامه های فرهنگی، آموزشی و تربیتی دانست.

شایان ذکراست مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) با راه اندازی اولین مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر کل قرآن کریم در سال ۱۳۸۰ تاکنون موفق به تربیت حدود ۸۵۰ حافظ کل قرآن کریم و بیش از ۶۰۰ معلم مهاجر قرآنی شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات