جشن میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) شب گذشته در سالن شهید مرشدی ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، جشن میلاد حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) شب گذشته در سالن شهید مرشدی ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از کارکنان اداری و آموزشی مرکز مدیریت مؤسسه بیت الاحزان و شعب مختلف مؤسسه در شهرستان استهبان، قرآن آموزان و اساتید مراکز شبانه روزی مؤسسه در استهبان، کارگران کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی فدک، کارگاه آرامش و باغات مؤسسه به همراه خانواده کارکنان حضور داشتند، سید مرتضی هاشمی از اساتید مراکز شبانه روزی حفظ قرآن بیت الاحزان به تلاوت قرآن پرداخت.

حجت الاسلام محمد رضا خسروی امام جمعه داراب در این مراسم گفت: خادمان، قاریان و حافظان قرآن به خداوند متعال نزدیک ترند چرا که پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار نیز همه قاری و حافظ قرآن بودند. وی با بیان این که فاصله زیادی با قرآن کریم داریم بیان کرد: سبک زندگی ما بسیار دور از سبک زندگی قرآنی است، ازدواج ما قرآنی نیست، اشتغال ما قرآنی نیست، ادارات، حوزه ها و دانشگاه‌های ما قرآنی نیستند، ما هنوز از صدف های ساحل قرآن فاصله زیادی داریم.

امام جمعه داراب ادامه داد: گوهر قرآن دو بخش است، بخش اول آن انسان و بخش دوم آن جامعه است. با قرآن باید به مقام انسانیت رسول اعظم برسیم، ما باید با استفاده از گوهر اول قرآن کریم که انسان است شخصیت‌هایی مثل مقداد، ابوذر و کمیل بسازیم و با استفاده از گوهر دوم که جامعه است، جامعه ای مثل مدینه النبی بنا کنیم.

حجت الاسلام خسروی با بیان خدمات نظام اسلامی به قرآن کریم گفت: ما در نظامی زندگی می‌کنیم که تلاش‌های زیادی در خدمت به قرآن کریم داشته است، به برکت امام و انقلاب این ثمرات قرآنی مثل مؤسسه بیت الاحزان شکل گرفته است در حالی که قبل از انقلاب شاهد چنین برکاتی نبودیم. این از معجزات قرآنی است که در روستایی با ۸ خانوار مرکز قرآنی به وجود آمده است که صدها حافظ قرآن تربیت کرده است. امام راحل (ره) با نور قرآن انقلاب را به ثمر نشاند. سعی کنیم از سفره قرآن دور نشویم، فاصله بین عمل به قرآن و مردم را کم کنیم، فاصله بین نذورات قرآنی و مردم را کم کنیم، فاصله بین عنایات قرآن با مردم را کاهش دهیم.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های مؤسسه بیت الاحزان پرداخت و گفت: در بازدیدی که از مؤسسه بیت الاحزان داشتم به این نتیجه رسیدم که این مؤسسه یکی از توسعه یافته‌ترین، پیشرفته ترین و مدرن ترین مراکز قرآنی کشور است، به این معنی که در این مؤسسه زمینه و حرکت و نحوه آموزش قرآنی بسیار ساده‌تر و تأثیرگذارتر است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان داراب در ادامه مؤسسه بیت الاحزان را حائز پنج ویژگی ارزیابی کرد و گفت: اولین ویژگی این مؤسسه مردمی بودن آن است، چون زیر نظر دولت نرفته است و هر جمعی مردمی باشد ماندگار خواهد بود. دومین ویژگی بیت الاحزان انقلابی بودن آن است، یعنی این مؤسسه جهادی، ساده و بی غل و غش عمل کی‌کند. رهبر معظم انقلاب در جایی فرمودند هر جا روحیه انقلابی برود معجزه می‌کند و ما شاهد این معجزه در مؤسسه بیت الاحزان هستیم. سومین ویژگی این مؤسسه اخلاص است، چهارمین ویژگی ولایی بودن اعضای آن است و پنجمین خصیصه آن مدیریت متوسلانه و متضرعانه است یعنی در جای جای آن توسل به حضرت زهرا به چشم می‌خورد.

مولودی خوانی توسط محمد حسن شفیعی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت، اجرای همخوانی در وصف حضرت زهرا توسط قرآن آموزان مرکز شبانه روزی فاطمیه (س) و تقدیر از کارکنان و معلمان خواهر و خانواده کارکنان و معلمان برادر حاضر در جلسه از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این جشن بود.

یاد آور می‌شود تمامی شعب مؤسسه در سراسر کشور ایام ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را جشن گرفتند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات