قرآن‌آموزان می‌توانند با اخذ مرخصی يكساله از مراكز آموزشی كه در آن مشغول تحصيل بوده‌اند در مدارس فوق حاضر شده و یکساله حافظ کل قرآن کریم شوند.

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) از آغاز ثبت ‌نام مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم  این مؤسسه خبر داد و گفت: مطابق روال سالهای گذشته ثبت ‌نام جهت ورود به مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن از اول اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود .

 عضو هیات مدیره اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور خاطرنشان کرد: واجدان شرایط پس از ثبت ‌نام در اردیبهشت‌ماه جهت آزمون و مصاحبه که در اواخر خرداد و اوایل تیر‌ماه گرفته می‌شود، فرا خوانده می‌شوند.

شاهسونی همچنین افزود: قرآن‌آموزان می‌توانند با اخذ مرخصی یکساله از مراکز آموزشی که در آن مشغول تحصیل بوده‌اند در مدارس فوق حاضر شده و به امر حفظ کل قرآن همت گمارند .

وی با تصریح اینکه آموزش در مدارس شبانه‌روزی تنها به حفظ قرآن محدود نیست بلکه مباحث تجوید، تفسیر و مفاهیم، سبک زندگی دینی و معارف قرآنی نیز تدریس می‌شود و اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری اردوهای تفریحی و کلاس‌های اخلاق از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این طرح می‌باشد.

این فعال قرآنی در ادامه سخنان خود به ارائه برخی از مزایای طرح یکساله حفظ قرآن کریم پرداخت و افزود: آشنایی با معارف قرآن کریم، حفظ کل قرآن کریم در یک سال، استفاده از خوابگاه، غذا و امکانات آموزشی، دریافت گواهینامه حفظ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مزایای این طرح است.

مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان زهرا(س) گفت: همچنین حافظانی که در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث شرکت و در این آزمون موفق شوند به آن‌ها مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث اعطا می‌شود .

این حافظ و فعال قرآنی با یادآوری اینکه طرح مذکور از سال ۱۳۸۰ برای اولین بار در یکی از روستاهای استان فارس فعالیت های خود را آغاز کرد؛ در سال تحفیظی ۹۳-۹۴ با ۵ مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم میزبان حدود ۱۷۰ قرآن آموز از ۳۱ استان و چند کشور خارجی می‌باشد و قرآن آموزان این مدارس هم اکنون ۲۱ جزء از قرآن کریم را حفظ نموده و تا پایان تیرماه موفق به حفظ کل قرآن کریم خواهند شد افزود: اجرایی نمودن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به منظور تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در ایران اسلامی مهمترین هدف این مؤسسه مردم نهاد می‌باشد.

یادآور می‌شود فعالیت این مدارس شبانه روزی حفظ تخصصی در ۱۴ سال گذشته منجر به تربیت بیش از ۶۰۰ حافظ کل قران کریم در سراسر کشور شده است.

شرایط ثبت‌نام

متولدین سال ۷۲ تا ۸۰

سلامت کامل جسمی و روحی

تسلط کامل بر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم

عدم تأهل

عدم اشتغال به تحصیل در طول دوره

(متولدین ۶۹ و ۷۰ و ۷۱ علاقه‌مند به شرکت در این طرح میتوانند به سایت saleholmoemenin.ir سایت داخلی مدرسه شبانه‌روزی امام علی(ع) مراجعه نمایند.)

حجت الاسلام شاهسونی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه و شرایط ثبت ‌نام به سایت موسسه به آدرس www.beytolahzan.ir  و یا باشماره تلفن ۰۷۱۵۳۲۸۵۱۸۶ تماس حاصل نمایند .

جهت ثبت نام کلیک کنید:

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات