فعالیتهای فرامرزی بیت الاحزان با افتتاح طرح ملی رحله4 به میزبانی تولیت آستان مقدس حرم امامین عسکریین(ع)در سامرا آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از فارس، پس حضور قرآن‌آموزانی از کشور‌هایی چون افغانستان، پاکستان، عراق و آمریکا در مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان و رضایت داوطلبان از برنامه‌ریزی‌های این مراکز، نهاد‌های مختلف کشور عراق به فکر همکاری‌های بیشتر با این مؤسسه افتادند تا جایی که دومین گروه از قرآن‌آموزان این کشور هم راهی ایران شدند.

اما درخواست علاقه‌مندان به قرآن در عراق به اینجا ختم نشد و با درخواست اتحادیه تشکل‌های قرآنی عراق مقرر شد تا مرکزی شبانه‌روزی برای تربیت حافظ قرآن در عراق با کمک مؤسسه بیت‌الاحزان راه‌اندازی شود.

 

مؤسسه بیت‌الاحزان حدود ۲۰ سال قبل با همت حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در «محمد‌آباد» روستای زادگاهش متولد شد و کم‌کم در سراسر استان فارس و پس از آن در کشور گسترش یافت. به جز گسترش شعب، این مؤسسه اولین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن را در همان منطقه راه‌اندازی کرد و در ادامه مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه در نقاط مختلف کشور آغاز بکار کرد تا جایی که امروز تعداد حافظان کل مؤسسه که مدرک وزارت ارشاد را کسب کرده‌اند به دو هزار نفر نزدیک می‌شود، البته این عدد به جز ده‌ها هزار نفری است که اجزاء مختلف قرآن را در این مؤسسه حفظ کرده‌اند.

حضور قرآن‌آموزانی از کشور‌هایی مانند عراق، افغانستان، پاکستان و حتی آمریکا در مراکز شبانه‌روزی حفظ، نام بیت‌الاحزان را از مرز‌ها فراتر برد و امسال با درخواست نهاد‌های قرآنی کشور عراق اولین مرکز شبانه‌روزی این مؤسسه در سامرا و در جوار حرم نورانی امامین عسکریین کار خود را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این خبر گفت: این اتفاق درپی درخواست اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور عراق رخ داد و مقرر شد تا امسال طرح رحله ویژه حفظ چهار جزء قرآن کریم به صورت شبانه‌روزی برای قرآن‌آموزان این کشور برگزار شود.

 

وی درخصوص محل برگزاری این دوره شبانه‌روزی گفت: با هماهنگی اتحادیه تشکل‌های قرآنی عراق و استقبال تولیت آستان امامین عسکریین قرار شد این دوره‌ که حدود دو ماه به طول می‌انجامد در شهر سامرا و در حرم امامین عسکریین(ع) برگزار شود، همچنین محل اسکان قرآن آموران هم داخل حرم خواهد بود.

شاهسونی این اتفاق را اولین فعالیت اجرایی مؤسسه بیت‌الاحزان در خارج از کشور دانست و گفت: درخواست‌های دیگری هم برای برگزاری دوره‌های حفظ در عراق وجود دارد که در حال بررسی این درخواست‌ها هستیم اما فعلاً این دوره در دو بخش برادران و خواهران امسال برگزار می‌شود و درصورت فراهم بودن شرایط سال آینده دوره شبانه‌روزی حفظ قرآن یکساله را هم در عراق برگزار خواهیم کرد.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان درخصوص کادر علمی این مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن گفت: در این زمینه تعدادی از مربیان مؤسسه به عراق اعزام خواهند شد، همچنین تعدادی از حافظان قرآن عراقی که در مراکز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان حافظ کل قرآن شده‌اند، به دلیل اینکه در طول دوره‌های حفظ آموزش‌های لازم را برای مربیگری هم دیده‌اند در امر آموزش ما را یاری خواهند کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس این دوره‌ها رسماً با حضور ۷۱ قرآن‌آموز برادر و ۲۹ قرآن‌آموز خواهر آغاز شده و قرار است چهار جزء قرآن را حفظ کنند. با این اتفاق فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان در خارج از مرز‌ها رسماً آغاز شد، مؤسسه‌ای که حدود ۲۰ سال قبل در روستایی از توابع استهبان استان فارس متولد شد، در تمام کشور گسترش یافت و امروز از مرز‌های جغرافیایی ایران اسلامی فرا‌تر رفت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات