چهارمین دوره طرح رحله (حفظ تخصصی 5 جزء قرآن کریم) با همکاری بیت الاحزان شعبه مراغه، دفتر امام جمعه و حوزه علمیه امیراامؤمنین (ع) شهرستان مراغه تبریز در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بیت الاحزان؛ یوسف انوری، مدیر مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم امام رضا (علیه السلام) شهرستان مراغه، از برگزاری طرح رحله (حفظ تخصصی ۵ جزء قرآن کریم) در تابستان سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام انوری ضمن اعلام این خبر افزود: این طرح با همکاری و مساعدت آیت الله پورمحمدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه و حجت الاسلام عادل، مدیر حوزه امیرالمؤمنین (علیه السلام) مراغه و در مکان حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه شبانه روزی مراغه با اعلام این نکته که طرح رحله ویژه طلاب مجرد برادر برگزار می شود ادامه داد: این طرح شرط سنی ندارد و در دو ماه تابستان انجام خواهد شد و یکم تا سی و یکم اردیبهشت ماه علاقمندان می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

این فعال قرآنی در ادامه یکی از بی نظیرترین طرح ها جهت گسترش مدارس شبانه روزی حفظ قرآن را برگزاری طرح رحله خواند و افزود: از مهم ترین اقدامات جهت گسترش فرهنگ قرآن و انس بیشتر مردم با کلام وحی، طرح های مقطعی مانند طرح رحله است.

حجت الاسلام انوری با اشاره به اینکه در سال تحفیظی جاری، حافظان مدرسه شبانه روزی تا کنون ۲۴ جزء از قرآن را حفظ کرده اند گفت: تعداد زیادی از افرادی که وارد طرح رحله می شوند با حفظ ۵ جزء از قرآن، به حفظ کل علاقمند می شوند و به مدارس شبانه روزی حفظ یک ساله راه می یابند.

مدیر مدرسه امام رضا (علیه السلام) مزایای این طرح را آشنایی با معارف قرآن کریم، آموزش تجوید و تفسیر قرآن کریم و تأمین خوابگاه و امکانات آموزشی خواند و از کلیه علاقمندان به معارف قرآن کریم جهت ثبت نام در این طرح دعوت به عمل آورد.

گفتنی است طرح رحله برای چهارمین سال متوالی است که برگزار خواهد شد و طرح های قبل در شهرهای مشهد مقدس، تبریز و ملایر و با مساعدت حجت الاسلام یوسف انوری و حجت الاسلام هادی سیاری، مدیر بیت الاحزان شعبه قم انجام پذیرفته است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات