محفل انس با قرآن کریم با حضور آیت الله دکتر احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، دکتر محمد صادق بهشتی، قاری بین المللی، دکتر دوگانی، نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان، آقای محب زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر فسا و جمعی از مسئولین شهرستان فسا در مسجد جامع میانشهر برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری بیت الاحزان محفل انس با قرآن کریم با حضور آیت الله دکتر احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، دکتر محمد صادق بهشتی، قاری بین المللی، دکتر دوگانی، نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان، آقای محب زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر فسا و جمعی از مسئولین شهرستان فسا در مسجد جامع میانشهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان با پیام تسلیت به مناسبت سالروز شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) گزارشی از فعالیت های مؤسسه بیت الاحزان ارائه نمود و ضمن تشکر از مسئولان برگزاری محفل انس با قرآن اظهار امیدواری کرد با وجود بزرگانی چون آیت الله دکتر بهشتی که زادگاهشان میانشهر است این شهر به زودی به کانون فعالیت های قرآنی تبدیل شود.

در ادامه این محفل دکتر دوگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مؤکدات رهبر انقلاب مبنی براهمیت فرهنگ از تلاش دشمنان جهت کنار زدن نسل جوان از فرهنگ اسلامی سخن گفت و افزود: در این تهاجم فرهنگی قطعا دشمن شکست خواهد خورد چون در مبحث فرهنگ ما گنجینه گرانبهایی چون قرآن را داریم پس باید تلاش کنیم تا ریشه اعتقادی مردم تقویت شود.

دوگانی در ادامه با بیان صحبت رهبر معظم انقلاب که “انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود” ادامه داد ما در مجلس شورای اسلامی تلاش کردیم تا  ۲ هزار میلیارد تومان بودجه ۹۳ را به فرهنگ اختصاص دهییم  و به جبران بودجه های سال قبل که بعضا به انحراف کشیده می شد امسال با برنامه ریزی دقیق سعی کردیم بودجه فرهنگی به نحو احسن توزیع شود وبخشی از مشکلات فرهنگی مرتفع شود.

در این محفل آقای محب زاده نایب رئیس  شورای اسلامی شهر فسا از مقام والای حضرت زهرا (سلام الله علیها) که این مراسم به مناسبت سالروز شهادت آن بانوی بزرگوار برگزار شده سخن گفت و طی پیامی خطاب به آیت الله دکتر بهشتی از ایشان تشکر نمود و افزود قدر این بزرگوار را باید دانست.

از دیگر برنامه های این مراسم سخنرانی آیت الله دکتر بهشتی بود که ایشان با اشاره به وجود ۷ حافظ کل در میانشهر ابراز امیدواری کرد: این تعداد در جشن حافظان امسال به ۱۲ خواهد رسید

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به سابقه ۷۰ ساله میانشهر در فعالیت های مذهبی از جمله نماز جمعه اشاره کرد و یادآور شد هم اکنون فعالیت های قرآنی نسبت به گذشته و دوران کودکی ما  بسیار گسترش یافته و این جای خرسندی دارد و میانشهر هم پیشرفت خوبی داشته تا جایی که به جز شعبه بیت الاحزان دو دارالقرآن ویژه دختران و پسران داریم و اگر خیرین همت کنند فعالیت های قرآنی هم افزایش خواهد یافت.

برنامه اصلی و مهم این محفل قرائت قرآن توسط قاری بین المللی استاد محمد صادق بهشتی (فرزند آیت الله دکتر بهشتی) از میانشهر و اجرای برنامه حفظ توسط قرآن پژوهان و حافظان مدارس شبانه روزی بود. در این مراسم آقایان محسن سواری، علی رضا رمضانی حافظ ۱۳ ساله، زین القربی مرزوقی حافظ ۱۵ ساله اندونزیایی به اجرای برنامه پرسش و پاسخ قرآن از حفظ پرداختند.

اجرای برنامه روخوانی توسط نونهالان مهد و پیش دبستانی بیت الاحزان میانشهر (نونهالانی که هنوز سواد خواندن و نوشتن ندارند) و اهدای جوایز به معلمان، قاریان، حافظان، قرآن آموزان برتر و خیرین پایان بخش این محفل بود.

ذکر این نکته قابل توجه است که خانواده زین القربی مرزوقی، قرآن پژوه اندونزیایی الاصل که در حال حاضر در قرآن آباد ایران از توابع شهرستان قرآنی استهبان در مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم مشغول به حفظ می باشد سابقا اهل سنت بوده اند و به تازگی به مکتب تشیع پیوسته اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات