شب گذشته محفل انس با قرآن کریم با حضورحافظ و قاری روشندل کل قرآن کریم، حاج احمد دباغ و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در مسجد جامع شهرستان قرآنی استهبان با همکاری مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) برگزار شد.

 

ابتدای مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید توسط حافظ کل قرآن کریم بیت الاحزان حضرت زهرا(س) آقای مجتبی فرد فانی تلاوت شد.

 سپس حجت الاسلام و المسلمین خاوری، امام جمعه محترم شهرستان استهبان ضمن عرض خیر مقدم مطالبی راجع به قرآن و اهمیت انس با قرآن بیان کرد.

و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سعیدی – استاد اخلاق حوزه علمیه قم- در خصوص اهمیت توجه به قرآن، مطالبی را بیان نمود.

 وی عنوان کرد: در این دنیا خیلی مهم است که ارزش و جایگاه قرآن برای یک خانواده اسلامی مشخص می شود و خدا و پیامبرش امر می کند که از قرآن غفلت نکنید سپس حدیثی از پیامبر بیان کردند که “پیامبر فرموده اند هرگاه فتنه ها مانند شب تار به شما هجوم آورد بر شما باد مراجعه و تمسک به قرآن “

این مشاور قرآنی در ادامه سخنان خود از علل بی توجهی به قرآن در جانعه سخن گفت و عنوان کرد نقش خانواده ها و والدین در این میان قابل تآمل و کلیدی است. خانواده ها باید خود بیشتر به قرآن روی آورند تا برای فرزندان خود مشوق باشند.

وی همچنین خطاب به پدر و مادرها گفت بهترین زمان برای حفظ قرآن مقطع راهنمایی است در این مقطع فرزندان خود را با قرآن انس دهید تا از مسیر زندگی سالم منحرف نشوند.

در قسمت دیگر این مراسم، حاج احمد دباغ و فرزندشان مصطفی دباغ به سوالات حضار در مورد حفظ پاسخ دادند و در پایان تلاوت زیبای این قاری و حافظ روشن دل حسن ختام برنامه بود.

ضمنأ قبل از مراسم انس با قرآن  با حضور حاج احمد دباغ و حجت الاسلام سعیدی از مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر کل قرآن کریم خواهران و برادران  بازدیدی به عمل آمد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات