طی روزهای گذشته که مصادف با ایام فاطمیه بود 4 مجلس عزاداری به همین مناسبت در بیت الاحزان شعبه شهرستان قرآنی استهبان ویژه خواهران برگزار گردید.

 

طی روزهای گذشته که مصادف با ایام فاطمیه بود ۴ مجلس عزاداری به همین مناسبت در بیت الاحزان شعبه شهرستان قرآنی استهبان ویژه خواهران برگزار گردید.

در این مراسم ها که با حضور ۴۰۰ نفر از قرآن پژوهان، حافظان و کارکنان و عموم مردم مشتاق برگزار شد حجت الاسلام علی رضا شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان و حجت الاسلام سید مجتبی رضایی از مداحان و سخنرانان شهر مقدس قم به ایراد سخنرانی و ذکر مصیبت زهرای اطهر (سلام الله علیها) پرداختند.

حجت الاسلام شاهسونی در شب اول این مراسم با اشاره به مسئله ولایت به اولین فدایی ولایت، حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) اشاره کرد و افزود: ولایت یعنی تبعیت بی چون و چرا از ولی زمان و این مسأله به صورت کامل در حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تجلی یافته بود و ما با تأسی به آن بزرگوار بیت الاحزان هایی را بنا کرده ایم و امیدواریم بتوانیم در راه قرآن و ولایت گام هایی هرچند اندک برداریم.

حجت الاسلام رضایی نیز در ادامه این مجالس به بیان مسائل روز و آسیب های اجتماعی از جمله ماهواره پرداخت و عنوان کرد ما اگر بخواهیم مسلمان به معنای واقعی و رهرو راه حضرت زهرا (سلام الله علیها) باشیم باید هرچه بیشتر در زمینه های مذهبی، اجتماعی و قرآنی روشنگری کنیم و با بالا بردن اطلاعات خود تلاش های دشمنان داخلی و خارجی را سرکوب کنیم.

این مداح و ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) هم چنین به تقدس مکان بیت الاحزان پرداخت و عنوان کرد: این مکان سنگری بسیار محکم جهت ترویج برنامه های قرآنی و ارتباط با اهل بیت (علیهم السلام) است و کسانی که با این مکان ارتباط دارند باید قدر خود را بدانند.

گفتنی است در روز پایانی این مراسم که مصادف با روز شهادت بود در کنار برنامه سخنرانی و عزاداری، نماز استغاثه به حضرت زهرا (سلام الله علیها)، نماز جماعت ظهر و عصر و اطعام و یژه عزادران فاطمی انجام شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات